خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در اصفهان عنوان کرد:

هیچ ایرانی نمی تواند بپذیرد زاینده‌رود خشک است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۱۶

آنچه که محرز است نمی‌توانیم اصفهان را بدون زاینده‌رود ببینیم و باید خیلی زود برای رفع معضل خشکی زاینده‌رود تصمیم‌گیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح پروژه‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه نمی‌توان اصفهان را از کانون اصلی توسعه ایران خارج کرد، گفت: ما معتقدیم صنایعی که آب زیاد مصرف می‌کنند باید تعدیل شود و طرح‌های صرفه‌جویی خود را با جدیت پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه باید این نکته را نیز مدنظر داریم که اقلیم کشورمان یک اقلیم خشک بوده و توسعه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی برای همه افراد صاحب نفوذ لازم و ضروری است، ادامه داد: صرفه جویی در آب باید تبدیل به یک فرهنگ شود زیرا این آب ارزش بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه هنگامی که زاینده رود خشک شد بسیاری از مردم دچار گرفتاری و بیکاری شدند، افزود: هیچ ایرانی علاقه‌مند به کشور نمی‌تواند بپذیرد زاینده رود خشک است و این وضعیت باید تغییر یابد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان، صنایعی که آب زیادی مصرف می‌کنند نباید ایجاد شود، افزود: باید به سمت استفاده از صنایعی رفت که آب زیادی مصرف نمی‌کند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در کشاورزی هم باید به سمت استفاده بهینه از آب رفت و ۱۰ درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: باید به سمت توسعهٔ صنایع دانش بنیان و متکی به فکر و اندیشه رفت و در کشور ما، این مهم جای کار دارد.

جهانگیری گفت: هم اکنون بیش از ۹۲ درصد از آب کشور در کشاورزی صرف می‌شود که آن هم باید مورد توجه قرار گیرد ولی آنچه که محرز است اینکه نمی‌توانیم اصفهان را بدون زاینده‌رود ببینیم و باید خیلی زود برای رفع معضل خشکی زاینده‌رود تصمیم‌گیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز