خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

برنامه عملیاتی کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان تهیه و تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۵۵

برنامه عملیاتی کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان، برای اولین بار در کشور با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری اصفهان تهیه و تدوین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه هر ساله حدود ۶۰۰ نفر در جاده‌های استان اصفهان بر اثر حوادثرانندگی جان خود را از دست می‌دهند، طرح کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در راههای استان اصفهان را دارای اهمیت خاصی دانست و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری و مشارکت سایر دستگاههای امدادی مانند هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، حمل و نقل و پایانه‌ها و همکاری دستگاههای اجرایی تدوین شده است و پس از تصویب در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ محمود محمودزاده همچنین با ارائه گزارش جامعی از نحوه تدوین طرح اظهار داشت: این طرح با تشکیل کارگروه ۶ نفره در بازه زمانی ۲ ماهه در ۲ مرحله تهیه و به استانداری اصفهان ارائه شد.

وی موضوعات طرح را تعاریف مربوط به حوزه حمل و نقل جاده‌ای، نگاهی به آمار تصادفات رانندگی در کشور و استان اصفهان، تحلیلی بر وضع موجود شبکه راهها و زیرساختهای ایمنی جاده‌های استان اصفهان، نگاهی به اسناد بالادستی مرتبط ملی و استانی، تحلیل عوامل موثر و لایه‌های دخیل در تصادفات رانندگی، تدوین برنامه‌های عملیاتی پروژه‌ها و نتیجه‌گیری عنوان کرد.

محمود زاده ادامه داد: در برنامه عملیاتی کاهش تصادفات و تلفات رانندگی تمام شاخص‌های ایمنی شامل طول راهها، تابلوها، حفاظها، خط‌کشی، نقاط پرحادثه، دوربین‌های کنترل سرعت و کلیه مواردی که در بحثایمنی مطرح است برنامه‌ریزی و لحاظ شده است و امید می‌رود با اجرای این طرح استان اصفهان از لحاظ ارتقای ایمنی رانندگی به رتبه اول کشور برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سه عامل موثر انسان، جاده و وسیله نقلیه در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیر گذارند اذعان داشت: با توجه به این سه عامل تمامی لایه‌ها و راهکارهای جلوگیری از بروز حوادثرانندگی در این طرح تهیه و تدوین شده است و در این خصوص آموزشهای همگانی و فرهنگ‌سازی انجام خواهد شد که راه و شهرسازی در جهت عملیاتی کردن این طرح با تشکیل ۴ کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز