خبرگزاری کار ایران

برای سرعت بخشیدن به مجروحین و انتقال به مراکز بهداشتی و درمانی:

پایگاه اورژانس هوایی ۱۱۵ در اصفهان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۰۲

با توجه به اینکه استان اصفهان به عنوان معین تهران در حوادثتعریف شده است، باید اورژانس هوایی با امکانات و تجهیزات بیشتری در این استان تجهیز شود که در حال تهیه آن هستیم.

استاندار اصفهان در جریان افتتاح پایگاه اورژانس هوایی ۱۱۵ اصفهان، که به طور همزمان در ۱۴ استان کشور با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح شد با اشاره به اینکه پایگاه اورژانس هوایی ۱۱۵ در کاهش تلفات حوادثجاده‌ای بسیار مؤثر است گفت: یکی از طرح‌های بسیار اساسی و مهم که دولت تدبیر و امید ظرف مدت یکسال عمر خود به مرحله اجرا درآورد، طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با اشاره به اینکه مردم شیرینی این طرح را چشیدند و در بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی کشور هم بسیار مؤثر واقع شد، اظهارداشت: طرح اورژانس هوایی یکی از حلقه‌های طرح تحول نظام سلامت است.

وی گفت: سال گذشته نیز یک واحد امداد هوایی برای اولین بار در اصفهان افتتاح شد که اورژانس هوایی با آن تفاوت‌های کمی و کیفی بسیار زیادی دارد.

وی اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی به مرکزیت اصفهان در استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری و در رابطه با مصدومین جاده‌ای و موارد مختلف دیگر می‌تواند امداد رسانی انجام دهد.

استاندار اصفهان انتقال بیماران و مجروحین در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بیمارستانی را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: شروع عملیات درمانی از زمان رسیدن به مجروح و بیمار از مزایای این طرح نسبت به امداد هوایی است.

وی بیان داشت: با خدمات خوبی که توسط اورژانس هوایی ارائه می‌شود، کمترین میزان تلفات را در حوادثو تصادفات جاده‌ای خواهیم داشت.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه اورژانس هوایی در ۱۴ استان کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با پوشش درون و برون شهری، ‌می تواند در رساندن سریع خدمات به مجروحین و انتقال به مراکز بهداشتی و درمانی بسیار مؤثر واقع شود.

وی اجرای این طرح را حاصل هماهنگی و همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگ وزارت بهداشت و نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: البته نیروهای مسلح در بسیاری از مواقع در سال‌های گذشته و در دوران دفاع مقدس نیز یاری رسان ما بوده‌اند.

زرگرپور ادامه داد: با وجود همکاری نیروهای مسلح چه در زمان جنگ و چه در مواقع بروز حوادثغیرمترقبه، این طرح نتیجه یک هماهنگی و همکاری نظاممند و سیستماتیک است که پایدار و مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان به عنوان معین تهران در حوادثتعریف شده است، باید اورژانس هوایی با امکانات و تجهیزات بیشتری تجهیز شود که در حال تهیه آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز