خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خبرداد:

اعزام ۵ هزارنفر از بسیجیان اصفهان به اردوی راهیان نورغرب

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۴۱۵

از سوی معاونت اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیش از ۵ هزار نفر به مدت سه روز به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی سفر می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه درسال گذشته با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده موفق به اعزام بیش از ۵۶ هزارنفراز استان اصفهان به مناطق عملیاتی جنوب کشورشدیم، ادامه داد: دست یافتن به این مهم علی‌رغم همه موانع مالی و مشکلات بودجه‌ای بود امیدواریم امسال بیش از گذشته موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار پاسدار مجتبی فدا؛ با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های عمده سپاه پاسداران در امر فرهنگی اجرای برنامه راهیان نور است گفت: درتابستان امسال و از۱۵ مردادماه تا ۱۵ شهریورماه اعزام نیرو‌ها به اردوهای راهیان نور غرب کشور انجام می‌گیرد که با هماهنگی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاونت اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیش از ۵ هزار نفر به مدت سه روز به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: سپاه در سال گذشته با وجود مشکلات و کاستی‌های فراوان توانست ۵۶ هزار نفر زائر را به مناطق جنگی جنوب اعزام کند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر مربوط به اقشار بسیج محلات و آحاد مردم، ۵ هزار نفر از اقشار دانشجو و ۲۳ هزار نفر دانش آموز بوده است.

سردارفدا، درباره تخصیص اعتبارات لازم به اردوی راهیان نور ادامه داد: در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بیشترین بار تامین هزینه‌ها بر دوش سپاه افتاد، اما امیدواریم امسال با همکاری ۵۰ درصدی نواحی آموزش و پرورش و مدیران مدارس مشکلات در این حوزه نیز مرتفع شود.

وی درباره آمار اعزام شدگان داوطلب به مناطق غرب کشور ادامه داد: در سال گذشته ۵ هزار نفر زائر با اعزام به ۴ اردوگاه غربی کشور توانستند از مناطق جنگی استان‌هایی مانند کرمانشاه، قصر شیرین، جوان رود، سر پل ذهاب و پاوه بازدید کنند و از رزم شبانه نیز بهره‌مند شوند.

وی افزود: اردوی راهیان نور غرب کشور فرصتی بسیار مناسب برای آشنای و آگاهی مردم و بسیجیان از اتفاقات رخ داده در ۸ سال جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور است که این مهم از طریق سفر بسیجیان به شهر و اماکنی چون قصر شیرین، کرمانشاه، بازی‌دراز، سرپل ذهاب، پادگان ابوذر و تنگه مرصاد محقق می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه امسال هماهنگی‌های بسیار خوب و قابل قبولی با آموزش و پرورش پیرامون اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب راهیان نور شده است، اضافه کرد: در بحثتأمین امنیت و سلامت دانش‌آموزان چه در حوزه راه و جاده و چه بخش بهداشتی گام‌ها و توافقات خوبی صورت پذیرفته است.

وی افزود: بر اساس جلسه اخیر وزیر آموزش و پرورش با جانشین سازمان بسیج مستضعفین مقرر شد از مهر ماه سال جاری ۶۰ هزار دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور با اعزام به مناطق جنوبی کشور به طور ویژه در دو اردوگاه شهید مسعودیان و شهید باکری مستقر شده و از رزمایش‌های شبانه استفاده کنند.

وی در ادامه از افزایش ناظران آموزش و پرورش و همچنین پاسداران سپاه در روند اجرایی اردوهای راهیان نور همچنین تحت پوشش قرار دادن همه دانش‌آموزان اعزامی و بهینه‌سازی و نوسازی وسایل نقلیه جاده‌ای خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: سپاه اصفهان در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن در نظر دارد در ازای تحویل هر دستگاه ماهواره به صورت نیم بها یک دستگاه آنتن دیجیتال به خانواده‌ها تقدیم کند.

وی گفت: برنامه راهیان نور جنوب و غرب یکی از ماموریت‌های مهم فرهنگی سپاه در سال‌های گذشته بوده که توانسته است تاثیر مطلوب و موثری بر آحاد جامعه بگذارد.

وی بیان داشت: حضور اعضا بسیج طلاب در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور جنوب و غرب بسیار چشمگیر و تاثیر گذار است به طوری که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته هر اتوبوس زائر شامل یک روحانی است که وظیفه انجام امور تبلیغی و فرهنگی کاروان را بر عهده دارد.

فدا در بیان رهاورد سرزمین‌های نور و رحمت اظهارکرد: هر سال جشنواره راهیان نور در یکی از استان‌های مرزی کشور برگزار می‌شود و زائران مناطق جنگی جنوب و غرب کشور می‌توانند با ارسال آثار و خاطرات خود در قالب فیلم، عکس، دل نوشته، کتاب، شعر و نقاشی در این مسابقات شرکت کنند که استان اصفهان در سال های۹۰ و ۹۱ در بین سه استان برگزیده کشور قرار گرفته و امید است امسال نیز موفق به کسب رتبه برگزیده در این زمینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز