خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان:

با متخلفان مصرف بی‌رویه آب برخورد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۲۰

مروجان آبفای استان در ۶ منطقه اصفهان در اقدامی هماهنگ عملیات گشت زنی و نظارت بر مصرف آب را در سطح معابر و خیابان‌های این مناطق آغاز کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در طرح مروجان آب ۴ خودرو و در دو شیفت کاری با لباس‌های متحدالشکل با آرم آبفا به همراه کارت شناسایی عملیات گشت زنی و شناسایی مشترکان پرمصرف، شناسایی انشعابات و پمپ‌های غیرمجاز، نظارت بر استخر‌ها و کارواش‌ها را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیداکبر بنی طبا؛ ادامه داد: مروجان آبفای استان در ۶ منطقه اصفهان در اقدامی هماهنگ عملیات گشت زنی و نظارت بر مصرف آب را در سطح معابر و خیابان‌های این مناطق آغاز کرده‌اند.

وی تعداد افراد فعال در این خصوص را ۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: ساعات کاری مروجان فرهنگ مصرف آب در شهر اصفهان از‌‌ همان ساعات ابتدایی تا ساعت ۹ صبح و در بعداز ظهر نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ که پیک مصرف آب در این زمان وجود دارد، انجام می‌شود.

وی به اقدامات مهم این مروجان اشاره کرد و گفت: رصد احتمال نشت آب از کولر‌ها، جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و همچنین کشف پمپ‌های غیرقانونی در برخی از اماکن مسکونی و غیرمسکونی از مهم‌ترین اقدامات این مروجان در سطح شهر اصفهان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: اگر مورد خاصی از چگونگی نصب غیرقانونی پمپ‌های آب به این شرکت از طرق مختلف از جمله سامانه ۱۲۲ گزارش شود این افراد سریعا به محل اعزام می‌شوند.

وی افزود: در ابتدا مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب، استفاده کنندگان از پمپ‌های غیرقانونی آب را به چگونگی نصب درست و قانونی این تجهیزات راهنمایی خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در مرحله بعد اگر فرد خاطی استمرار بر کار خود داشته باشد برابر مقررات با متخلف برخورد کرده و در پایان نیز انشعاب آب این مش‌تر قطع خواهد شد.

بنی طبا تأکید کرد: در حال حاضر این مروجان در تمام مناطق ۶ گانه آبفای اصفهان در حال گشت زنی هستند و به طور کامل موارد تخلف را اعمال قانون می‌کنند.

وی به دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب درخصوص مصرف بهینه آب اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه گویای ۱۲۲ برای ارائه پیام‌های صرفه جویی و مصرف بهینه آب در اصفهان نیز یکی دیگر از اقدامات این شرکت در زمینه صرفه جویی است که برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و مدتی است این سامانه با شماره گیری مشترکان اصفهانی، صرفه جویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را به آن‌ها اعلام می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به همکاری شرکت مخابرات با شرکت آبفای استان اصفهان، افزود: این پیام‌های صرفه جویی برای مردم استان اصفهان اعلام می‌شود اما حاوی هیچ نوع پیام اخطار آمیز و یا برای مشترکان خاص نیست.

وی اضافه کرد: مقرر شده فعالیت این سامانه تا پایان تابستان ادامه یابد و اگر شرایط خاصی درخصوص وضعیت آب پیش آید از طریق ۱۲۲ به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز