خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی شهردار اصفهان:

هنر عامل حفظ فرهنگ کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۵۵

بی توجهی به میراث‌های ملموس و ناملموس بی بدیل و گرانبهای کشورمان منجر به ثبت و ضبط آنان از سوی بیگانگان خواهد شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خطی آثار نفیس خوشنویسی زنده یاد استاد نصرالله معین الکتاب گفت: اساتید هنرخوشنویسی، هنرمندانی خلاق و نوآور هستند که در خلوت خود با الهامات نشأت گرفته از فضای معنوی حاکم بر دل‌هایشان، با دستان توانمند و هنرخیز خود، دست به خلق آثار بی‌بدیل، فاخر و ماورایی می‌زنند که دیدگان از نظر به آن‌ها در تحیر می‌ماند.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به کثرت هنرمندانی صاحب نام و بی‌ادعا در این مرز و بوم، اظهار داشت: اگرچه این هنرمندان در شهر و دیار ما به سر می‌برند، اما بسیاری از ما نه تنها از فعالیت‌های هنری آنان به عنوان میراثفرهنگی ناملموس بلکه از وجود هنرمندان نیز غافل هستیم.
مشاور عالی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت‌های هنری هنرمندان در زنده نگاه داشتن حیات فرهنگی و معنوی اصیل و غنی این سرزمین کهن در تقابل با تهاجم فرهنگی بیگانه، دین خود را ادا نموده است.
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: شاید همین غفلت‌های امروز ما از این میراث‌های ملموس و ناملموس بی‌بدیل و گرانبها منجر به ثبت و ضبط آنان از سوی‌‌ همان بیگانگان شود و آنگاه با دریغ و حسرت، تلاش‌های مضاعف ما را در بازگرداندن‌شان به موطن اصلی خود درپی داشته باشد تلاش‌هایی که با اندک هزینه و توان و زمان باید در وقت خود، صرف پاسداشت و تعالی هنر منتج شده از آنان می‌شد.
نمایشگاه خطی از آثار نفیس خوشنویسی زنده یاد استاد نصرالله معین الکتاب توسط مهدی جمالی‌نژاد مشاور عالی شهردار اصفهان و ادیب معاون صنایع دستی استان و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان در گالری نقش خانه واقع در میدان امام(ره) افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز