خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

بومی سازی ۸۵۰ قطعه خارجی، امسال در فولاد مبارکه انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۱۴

۸۵۰ قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه که از خارج تهیه می‌شود، در سال جاری بومی سازی خواهد شد.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه با اشاره به برنامه ریزی برای بومی سازی ۸۵۰ قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید این شرکت که از خارج تهیه می‌شود گفت: برای تامین و پایداری کسب و کار و توسعه بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات با کیفیت، در سال ۱۳۹۳ کار تهیه و تکمیل ۱۲هزار مدرک فنی و بومی سازی ۸۵۰ قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید فولاد مبارکه با همکاری مشاوران و شرکت‌های داخلی انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ «محمد رجایی» با تاکید بر توجه فولاد مبارکه به تولید قطعات در داخل کشور اظهار داشت: با شروع تحریم‌های اقتصادی کشور، در شرکت فولاد مبارکه ساختار بومی سازی با رویکرد ساخت و تامین حداکثری اقلام موردنیاز از داخل کشور، با در نظر گرفتن کیفیت مطلوب، قیمت رقابتی و کاهش زمان تامین، شکل گرفت و یک ساختار منسجم و هدفمند برای تامین قطعات بوجود آمد.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه تصریح کرد: در حالی که تحریم‌ها می‌توانست برای این شرکت نگرانی‌های خاص را بوجود آورد و با اخلال در روند تامین قطعات سبب رکود تولید شود، با تعریف و به کارگیری ساختار یکپارچه بومی سازی نه تنها در زمینه تولید با مشکل جدی مواجه نشدیم بلکه در خطوط تولید شاهد افزایش و رشد چشمگیر تولید هستیم.

وی چشم انداز پنج ساله شرکت فولاد مبارکه در زمینه بومی سازی قطعات را تهیه و تکمیل ۶۰ هزار مدرک فنی و بومی سازی چهارهزار و ۲۵۰ قلم از اقلام خرید خارج دیگر عنوان کرد.

رجایی، تعداد مدارک فنی تهیه شده در زمینه بومی سازی از سال ۸۱ تا پایان سال ۹۲ را ۱۷۷ هزار و ۲۴۵ نسخه اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار قطعه فعال شناسایی شده است.

وی افزود: برای اجرای یک تعمیرات پیشگیرانه مطلوب به ۹۷ درصد ضریب دسترسی به قطعات نیاز است تا بتوان با استفاده از آن‌ها تعمیرات لازم را به شکل برنامه ریزی شده انجام داد و از توقفات ناخواسته خطوط تولید جلوگیری کرد و در این راستا بومی سازی به پیش می‌رود.

وی در باره اثربخشی و مزیت‌های اقتصادی فعالیتهای بومی سازی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: تاکنون بیش از ۴۴۷ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در اثر بومی سازی تجهیزات عاید فولاد مبارکه حاصل شده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه افزود: علاوه بر این با این اقدام، زمان تأمین و تدارک قطعه یدکی در فولاد مبارکه به حدود نصف رسیده و گام بسیار موفقی هم در زمینه اشتغالزایی و حمایت از سازندگان داخلی برداشته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز