خبرگزاری کار ایران

تولید ورق‌های فولادی با ضخامت ۱/۸ میلیمتر در فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۶۵

ورق‌های فولادی با ضخامت۱/۸ میلیمتر و استحکام بالا برای ساخت قطعه‌ نشیمن‌گاه کمک فنر و گلگیر جلوی خودروهای شرکت خودروسازی سایپا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد.

کار شناس واحد متالوژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای اولین بار در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵۰تن کلاف گرم با ضخامت ۱/۸ میلیمترو عرض۱۰۲۵میلیمتر تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، شاهرخ پورمستدام ادامه داد: این محصول پس از طی کردن عملیات تست خواص مکانیکی در آزمایشگاه فولادمبارکه و انجام تست‌های لازم در شرکت سازه گستر سایپا، برای ساخت قطعات مختلف در این شرکت خودروساز مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: در راستای همکاری مشترک بین فولاد مبارکه و شرکت‌های خودروسازی و برای بومی سازی فولادهای ویژه در صنایع خودروسازی برای اولین بار در ناحیه نوردگرم فولاد مبارکه ورق‌های فولادی با ضخامت۱/۸ میلیمتر و استحکام بالا با گرید SAPH۴۴۰ و با خواص جوش پذیری بالا جهت ساخت قطعه‌ نشیمنگاه کمک فنر و گلگیر جلوی خودروهای شرکت خودروسازی سایپا تولید شد.

پور مستدام اظهار داشت: این ورق‌ها پس از اینکه در شرکت مذکور مراحل تست های مربوط به استحکام جوش و تست تخریب را با موفقیت پشت سر گذاشت، در خط تولید شرکت سازه گسترسایپا به قطعات مورد نیازخودرو تبدیل شد.

وی با بیان اینکه از این پس فولاد مبارکه به دانش فنی تولید این قبیل ورق‌ها دست یافته است، گفت: با تولید انبوه این ورق‌ها در خطوط تولید فولاد مبارکه، دیگر نیازی به واردات این نوع محصولات نخواهد بود و سالانه از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز