خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنایع فرش دستباف استان اصفهان:

افزایش گردشگران، بر بازار فرش دستباف تاثیر کمی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۲۲

مافیایی در میان تورلیدرها وجود دارد که گردشگران را برای خرید به فروشگاه هایی خاص می برند و فرش را با قیمتی بالاتر از نرخ اصلی خود به آنها می فروشند که این موضوع باعثبدنامی کشور ما در حوزه صنایع دستی در جهان شده و بر گردشگری و فروش فرش در ایران تاثیر گذاشته است.

رییس انجمن صنایع فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: مافیایی در میان تور لیدرها وجود دارد که گردشگران را برای خرید به فروشگاه هایی خاص می برند و فرش را با قیمتی بالاتر از نرخ اصلی خود به آنها می فروشند که این موضوع باعثبدنامی کشور ما در حوزه صنایع دستی در جهان شده و بر گردشگری و فروش فرش در ایران تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، باقر صیرفیان، در ادامه صحبت های خود درباره وضعیت فرش دستباف کشور، بیان داشت: در ماه های پایانی سال گذشته، مرکز ملی فرش اعلام کرد ۹ میلیارد تومان برای ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان فرش دستباف استان اصفهان در نظر گرفته است و ما تولیدکنندگان را بر اساس تعداد کارگر و وسعت واحد تولیدی تقسیم بندی و معرفی کردیم اما زمانی طول کشید تا بانک عامل را معرفی کنند و پس از گذشت مدت زمانی، اعتبار مدنظر را به تهران برگرداندند و تسهیلات را پرداخت نکردند.

وی ادامه داد: این درحالی بود که بسیاری از کسانی که برای دریافت وام معرفی شدند، با تکیه بر این وام، کارگاه هایی راه اندازی کردند و در حال حاضر نمی توانند بدهی های خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سود فروش داخلی برای صنعت فرش دستباف کافی نیست، گفت: در حال حاضر بازار داخلی هم رکود دارد، با این حال حتی اگر بازار داخل وضعیت مناسبی داشت، سودآوری فرش دستباف در صادرات آن است و زمانی می تواند مفید باشد که ارز حاصل از فروش خارجی آن به کشور وارد شود.

رییس انجمن صنایع فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: اگر تحریم ها برداشته شود، بسیاری از مشکلات فرش دستباف حل می شود.

صیرفیان ارایه تسهیلات بدون بهره یا با بهره کم و مدت زمان بازپرداخت طولانی را از دیگر راه ها برای حل مشکلات صنعتگران فرش دستباف ذکر کرد و افزود: وضعیت کارگران و بافنده های فرش دستباف هم بستگی به وضعیت تولیدکننده دارد و زمانی که تولیدکننده سرمایه در گردش کافی داشته باشد، تولید فرش رونق خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه حدود ۸/۱۲ درصد تولید کل فرش دستباف کشور در اصفهان صورت می گیرد، اضافه کرد: در جشنواره ای که ۳ دوره از آن در نمایشگاه و موزه فرش تهران برگزار شد، فرش اصفهان از نظر زیبایی و کیفیت رتبه اول را به خود اختصاص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز