خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ساخت و ساز مسکن، موتور محرک اشتغال در استان اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۵۵

برنامه ریزی های دقیق مدیران در بخش ساخت و ساز مسکن می تواند به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان اصفهان کمک کند.

استاندار اصفهان شصت و نهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با اشاره به تحقق ۷۵ درصدی برنامه مسکن مهر استان اصفهان با اشاره به اینکه در پروژه مسکن مهر استان هیچ محدوده‌ای به شهر الحاق نشده است گفت: تاکنون ۷۵ درصد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است که از فعالیتهای شاخص‌ اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور به مشکلات بیمه و مالیات، خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسات شورای تامین استان چندین‌بار در خصوص رفع مشکلات روبنایی مسکن مهر تاکید شده است و هر دستگاهی باید متولی تکمیل واحدهای خدماتی خود باشد.

وی با بیان اینکه میزان بیکاری در استان متوسط بالای کشور است، مسکن را موتور محرک اشتغال دانست و گفت: بخش مسکن در ایجاد اشتغال کمک شایانی دارد و مدیران در این خصوص می‌بایست برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته باشند.

زرگرپور نسبت به ساخت و سازهای غیراصولی در شهر اصفهان هشدار داد و گفت: سیستم اجرایی کشور از نظام مهندسی انتظاراتی دارد و آن نظارت بر ساخت و سازها و بررسی شرکت‌های غیرقانونی ساختمانی است.

وی با شاره به اینکه در چند ماهه اخیر شاهد گودبرداری‌های غیر اصولی و کشته شدن چند نفر از شهروندان بوده‌ایم اظهار داشت: متولی استانداردها و نظارت بر شرکت‌های ساختمانی نظام مهندسی است و باید توجه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۲۱۶ هزار و احد مسکن مهر شهری و روستایی استان اصفهان با تحقق ۷۵ درصدی برنامه، تاکنون ۱۶۵ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار نفر، شهرهای جدید و بافت فرسوده تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

محمود محمودزاده عمده مشکلات مسکن مهر استان را خدمات زیربنایی و مالیات عنوان کرد و خواستار فعال شدن دوباره کارگروه شورای مسکن جهت رفع سریعتر مشکلات بین تعاونیها، مسکن‌سازان و پیمانکاران شد.

وی از تهیه و تنظیم طرح جامع مسکن خبر داد و اظهار داشت: در این طرح وضعیت مسکن دهک‌های درآمدی و تخمین نیاز مسکن برای دهک‌های کم‌درآمد با استفاده از تکنیک‌های آماری تدوین شده است.

محمودزاده با اشاره به اهمیت اشتغال گفت: در پروژه مسکن مهر استان اصفهان از هر ۵/۱ واحد یک اشتغال مستقیم و دو اشتغال غیرمستقیم ایجاد شد. وی ادامه داد در پروژه ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر بیش از ۳۲۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شد که در حال حاضر این آمار ۸۰ هزار اشتغال در پروژه‌های مسکن مهر استان اصفهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز