خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

معرفی الگوهای برتر به دانش آموزان تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری جهان‌بینی آنان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۰۵

اگر دانش آموزان حضرت زهرا را الگوی زندگی خود قرار دهند، قطعاً کردار و رفتار و سبک زندگی خود را به سبک زندگی حضرت زهرا(س) نزدیک می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان اصفهان بر ضرورت اصلاح جهان‌بینی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: سبک زندگی روشی است که انسان برای رسیدن به یک هدف، آن را انتخاب می‌کند، لذا بر اساس هدف، هر شخص از زندگی تعریف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: پس از آغوش مادر همه افراد وارد مدرسه می‌شوند و در شمار مخاطبان آموزش و پرورش قرار می‌گیرند بنابراین باید برای گسترش تفکر و جهان‌بینی آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

وی تصریح کرد: همه انسان‌ها علاقه دارند به بهتر از خودشان شبیه شوند و برای دانش آموزان معلم مقام و مرتبه‌ای دارد که در بسیاری از صفات، حرکات و رفتارها سعی دارد خود را شبیه او کند.

امام جمعه اصفهان افزود: دلیل بسیاری از برنامه‌هایی که در زمان طاغوت برای فرهنگ کشور در نظر می‌گرفتند این بود که کشورهای اروپایی و امریکایی را برتر از خود می‌دانستند و تلاش می‌کردند به آن‌ها شبیه شوند.

وی معلمان را به دقت نظر در کردار و رفتار توصیه کرد و گفت: معرفی الگوهای برتر به دانش آموزان تأثیر بسزایی در شکل‌گیری جهان‌بینی و به دنبال آن اصلاح سبک زندگی دارد.

آیت الله طباطبایی اذعان داشت: اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی که به صورت مستقیم با جوانان و نوجوانان سر و کار دارد می‌تواند با برنامه‌های مفید در شکل گیری خمیر مایه وجودی آن‌ها اثرگذار باشد.

وی حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین الگو برای یک مسلمان دانست و خاطر نشان ساخت: اگر دانش آموزان ما بر این موضوع یقین پیدا کنند، قطعاً کردار و رفتار و سبک زندگی خود را به سبک زندگی حضرت زهرا(س) نزدیک می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی کرامت و ارزش انسان‌ها با تقوای آن‌ها سنجیده می‌شود، ادامه داد: اگر مردم ما به این موضوع ایمان قلبی داشته باشند، دغدغه‌های فراوانی که در اثر فرهنگ‌های غلط بر افکار آن‌ها حاکم شده، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز