خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اصفهان تاکید کرد:

ساخت و ساز های غیر اصولی و خطر آفرین شیوه های امداد رسانی را پیچیده تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۵۸

ساخت و ساز های غیر اصولی و بی رویه کنونی، جامعه را با بحران جدی زلزله مواجه کرده است، سازه های خطر آفرینی که به مراتب آسیب شدید تر وشیوه های امداد و نجات متفاوت تری را طلب می کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشوربا حضور در پژوهشگاه شاخص پژوه از توانمندی ها و فعالیت های این پژوهشگاه بازدید کرد و درجمع مسئولان این پژوهشگاه گفت: وقتی حرکتی با نیت الهی و خیر آغاز شود، مطمئنا در این مسیر ضمن عبور از ناملایمات و تعارضات، از برکات معنوی وحتی مادی بهره مند خواهد شد و مجموعه تلاش ها به سر انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسماعیل نجار، با اشاره به اینکه امروزه شاهد این هستیم که با وجود رشد وتوسعه علمی دنیا، بحران های طبیعی ناشی از مداخله انسان در طبیعت افزایش یافته است ادامه داد: از حدود ۶۴ بلای طبیعی شناخته شده در جهان، با حدود ۳۴ نوع بلای طبیعی در کشور مواجه هستیم که مهم ترین آن زلزله است.

وی با تاکید بر اینکه نوع ساخت و ساز های غیر اصولی و بی رویه کنونی، جامعه را با این بحران مواجه نموده که در زمان وقوع بحرانی چون زلزله، نه تنها دیگر با سازه های خشتی و آجری قدیم مواجه با شیم، بلکه با سازه های خطر آفرین جدیدی مواجه هستیم که به مراتب آسیب شدید تر وشیوه های امداد و نجات متفاوت تری را طلب می کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش های خود را بر روی آموزش و پیشگیری از بحران متمرکز نماییم که به همین جهت از اعضائ پژوهشگاه شاخص پژوه برای ارائه راه حل های علمی و عملی در حوزه بحران های طبیعی دعوت می کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش های این مجموعه علاوه بر تولید دانش بر ارائه راه حل های مفید منجر گردد وضمن سپاس از تلاش های مجموعه شاخص پژوه، از مسئولان پژوهشگاه در راستای ترویج آموزش وفعالیت های علمی پژوهشی در حوزه بحران های طبیعی و ارائه به جامعه دعوت به همکاری نمود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به رشته های تحصیلی دارای مجوز از وزارت علوم این پژوهشگاه، از جمله رشته مدیریت بحران، مدیریت بازسازی پس از سانحه، مدیریت سوانح طبیعی بیان داشت، مجموعه رشته های تحصیلی این پژوهشگاه در راستای تربیت دانش آموختگان و پژوهشگرانی خواهد بود که کمک شایانی به بدنه مدیریت بحران کشور خواهد نمود.

سید مهدی هاشمی؛ با اشاره به برخی از فعالیت های این پژوهشگاه، تاکید کرد برخی از فعالیت های صورت گرفته نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی نظیر است. رئیس کمیسیون عمران مجلس، با ارائه برخی از آمار های ناشی از سوانح و هزینه های آشکار وپنهان آن، تاکید داشت، سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های ما باید به سمت ارتقائ ایمنی و پیشگیری از بحران برود و اگر حفاظت از جان انسانها یکی از رسالت های ما باشد، همکاری با پژوهشگاه و ارتقائ مباحثمدیریت بحران کمک به خودمان و بشریت است.

در حاشیه این بازدید، شورای راهبری پژوهشگاه شاخص پژوه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مهندس شیشه فروش رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان و معاونین و روسای پژوهشکده ها ی پژوهشگاه شاخص پژوه تشکیل گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز