خبرگزاری کار ایران

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد:

افزایش مصرف گاز در صنایع می‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۵۷

درحال حاضر میزان مصرف گاز در بخش صنعت زیر۴۰ درصد است و اگر این میزان در سایر بخش ها افزایش یابد می توانیم میزان آلودگی ها هوا را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران در دیدار با مدیران شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر نفت مبنی بر بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف گفت: صرفه جویی وکنترل مصرف باید از خود صنعت نفت آغاز گردد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ شیخ بهائی با تاکید بر اهمیت مباحثاندازه گیری و استفاده از کنتور های آلترا سونیک اظهار داشت: دقت در اندازه گیری میزان مصرف علاوه بر صرفه جویی و جلوگیری از پرت گاز، اعتماد مشترکین به نحوه محاسبه گاز بهاء و همچنین تعیین میزان واقعی مصرف را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد متر مکعب گازوئیل در نیروگاه های کشور مصرف گردیده که با احتساب هزینه خرید، حمل و نقل و توزیع و قیمت تمام شده همچنین آلودگی های فراوان ایجاد شده، یک مسئله مهم وحیاتی است که باید به جد مورد تامل و چاره اندیشی دست اندرکاران قرار گیرد.

شیخ بهائی ادامه داد: درحال حاضر میزان مصرف گاز در بخش صنعت زیر۴۰ درصد است و اگر این میزان در سایر بخش ها افزایش یابد، میزان آلودگی ها هوا به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هیترهای ایستگاه های CGS گفت: این هیترها باید در اسرع وقت در لیست مشترکین گاز قرار گیرند و میزان مصرف آنها کنترل و اندازه گیری شود.

شیخ بهائی اظهارداشت: اگر روزانه ۱۰ درصد میزان مصرف گاز را در بخش های مختلف کاهش دهیممی توانیم مصرف انرژی را در کشور پائین بیاوریم و امکان برگشت سرمایه را تا سقف ۱۰۰میلیارد دلار تامین کنیم.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تشکیل کارگروه تخصصی و تیم کارشناسی در جهت شناسایی و استفاده از طرح های کاهنده مصرف گاز به ویژه در رابطه با بخاری های گاز سوز و همچنین افزایش راندمان انرژی وسایل گازسوز را در دستور کار مدیران شرکت گاز استان اصفهان قرار داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به مساحت ۱۰۷هزارکیلومتری استان اصفهان و جمعیت ۶.۵ درصدی آن نسبت به کل کشور، سهم گازرسانی این استان را با توجه به جمعیت کشور بالغ بر ۸.۳ درصدانشعابات، ۱۰.۱ درصد فروش گاز، ۸.۱ درصد شبکه ها، ۸ درصد روستاها ی تحت پوشش و ۱۰.۶ درصد شهرهای کشور برشمرد.

سعید مومنی افزود: استفاده از گاز در صنعت به ویژه صنایع عمده در پیشگیری از آلودگی محیط زیست بسیارموثر است لذاچون منابع تزریق گاز به ذخایر ما نسبت به سالهای گذشته تفاوت چندانی نکرده، بکارگیری طرح های اصلاح مصرف اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، مجموع ذخایر نفت را ۷۶۰ میلیارد بشکه عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۷.۵ درصد قابل برداشت است.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت ۱۹ هزار و ۱۷۰ انشعاب در شهرها و ۱۰هزار و ۳۵۰ انشعاب در روستاهای سطح استان اجرایی شد و علاوه بر آن با تلاش گسترده ای که صورت گرفت میزان اشتراک پذیری با بیش از ۸۶ هزار و ۵۰۰ مشترک، ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مومنی تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۰۷ شهراستان ۱۰۳ شهر معادل ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری استان و از ۱۴۵۱ روستا نیز ۱۱۶۲ مورد معادل۹۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: روزانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز از طریق ۱۴۷ ایستگاه CNG موجود در سطح استان به فروش می رسد که این امر تاثیر بسزایی در کاهش سوخت بنزین و میزان آلودگی محیط زیست خواهد داشت.

وی همچنین میزان شبکه گذاری استان را ۲۲ هزار و ۵۰۰کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۹۲۴ هزار انشعاب درسال گذشته اجرایی شد و با جذب۸۸ هزار و ۱۷۰ مشترک جدید، در حال حاضربیش از ۱میلیون و ۴۳۱ هزار مشترک گاز در سطح استان داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز