خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه پایدار جمهوری فدرال آلمان در ایران اعلام کرد:

احیای رودخانه زاینده رود برای وزارت علوم و تحقیقات آلمان نیز دارای اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۴۶

وزارت علوم و تحقیقات آلمان در سطح بین المللی طرح‌های بسیاری در بخش آب و فاضلاب در نظر دارد و احیای زاینده رود یکی از مهمترین طرح های محققین آلمانی است.

مدیرکل توسعه پایدار، تغییر آب و هوا و انرژی وزارت علوم و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان گفت: احیای رودخانه زاینده رود برای وزارت علوم و تحقیقات آلمان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ یوهانس کراوس(Dr. Kraus) افزود: وزارت علوم و تحقیقات آلمان پروژه‌های بسیاری در بخش آب و فاضلاب در سطح بین المللی در دستور کار دارد این درحالیست که احیای زاینده رود برای محققین آلمانی بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در ایران بسیاری از صنعت گران، کشاورزان و کار‌شناسان دغدغه احیای زاینده رود را دارند اظهار داشت: یکی از عواملی که منجر شد محققین آلمانی درصدد تدابیری جهت احیای زاینده رود برآیند دغدغه‌ای است که بسیاری از اقشار مختلف درخصوص احیای زاینده رود دارند و این رویداد منجرشد آلمانی‌ها با جدیت این پروژه را دنبال کنند.

مدیرکل توسعه پایدار وزارت علوم و تحقیقات آلمان به همکاری دیرینه آلمان و ایران در زمینه اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب پرداخت و خاطرنشان ساخت: در بسیاری از پروژه‌های بخش آب و فاضلاب مبادلات تکنولوژی بین این دو کشور صورت گرفته است.

وی افزود: درحال حاضر محققین آلمانی بر روی روند تصفیه فاضلاب در ایران آزمایش‌هایی در دستور کار قرار داده‌اند که مطمئناً این آزمایش‌ها تأثیر بسزایی در ارتقای فرایند تصفیه در ایران به همراه داشته باشد.

یوهانس کراوس به مصرف بهینه آب در آلمان اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به میزان بارندگی در آلمان از لحاظ منابع آبی این کشور با محدودیتی مواجه نیست ولی مصرف سرانه آب در آلمان بسیار پایین است به طوریکه نیازی به تبلیغ پیرامون مصرف بهینه آب در آلمان وجود ندارد.

مدیرکل توسعه پایدار وزارت علوم و تحقیقات آلمان دلیل این امر را قیمت بالای هرم‌تر مکعب آب در این کشور خواند و تصریح کرد: درحال حاضر بابت هر مترمکعب آب و تصفیه هرمترمکعب فاضلاب رقمی معادل ۵ یورو از مشترکین دریافت می‌شود و قیمت بالای آب خود عاملی شده که مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

یوهانس کراوس در ادامه این بازدید گفت: فرآیند تصفیه در تصفیه خانه شمال اصفهان با توجه به آزمایش‌هایی که در این تصفیه خانه صورت می‌گیرد و بازسازی فاز اول این تصفیه خانه که باعثارتقای فرایند تصفیه شده بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دراین بازدید گفت: ارتباط تنگاتنگ مسئولین امر در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موجب شده توافق نامه‌های همکاری در بخش آب و فاضلاب میان این دو کشور به امضا برسد که مطمئناً این امر بستر ارتقای صنعت آب و فاضلاب در اصفهان را مهیا می‌سازد.

هاشم امینی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بزرگ‌ترین شرکت است که دارای ۲۱ تصفیه خانه فاضلاب می‌باشد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر استان اصفهان با داشتن ۲۱ تصفیه خانه فاضلاب بیشترین تصفیه خانه را در کشور دارد به طوریکه ۶۵ درصد جمعیت این استان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند.

امینی تصفیه خانه شمال اصفهان را یکی از بزرگ‌ترین تصفیه خانه‌های کشور خواند و اظهار داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات فاز یک و دو این تصفیه خانه قرار دارند این درحالیست که حدود ۴۰ سال است که فاز یک تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان در مدار بهره برداری قرار دارد و به علت قدمت بسیار فاز یک این تصفیه خانه مورد بازسازی و اصلاح قرار گرفت که عمده مراحل طراحی و بازسازی توسط محققین و کار‌شناسان ایرانی انجام پذیرفت.

وی به قیمت تمام شده آب در اصفهان اشاره و عنوان کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هرمترمکعب آب ۵۴۷ تومان و قیمت تمام شده تصفیه هرمترمکعب فاضلاب ۴۲۷ تومان است درحالیکه بابت هرمترمکعب آب ۲۶۲ تومان و تصفیه فاضلاب ۹۷ تومان از مشترکین دریافت می‌شود که این ما به التفاوت قیمت تمام شده و قیمت دریافتی از مشترکین موجب زیان دهی شرکت شده که تبعات آن فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب را رقم زده است و این امر خسارات هنگفتی را دربر داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز