خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با مدیر بانک تجارت اصفهان مطرح شد:

بانک تجارت آماده همکاری با فعالان اقتصادی برای ارائه تسهیلات معوق است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۹۱

حرکت رو به رشد صنعت و تولید منجر به افزایش اشتغال و در نهایت آرامش و امنیت جامعه می شود و بانکها باید در این زمینه همکاری نزدیکی با فعالان اقتصادی بویژه در بخش تولید داشته باشند.

مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان گفت: این بانک آمادگی کامل دارد با استناد به بند ۱۱ بودجه ۱۳۹۳ و بخشنامه‌های داخلی به تقسیط مطالبات معوق فعالان اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سلیمان توکلی، در نشست بررسی راهکارهای تعامل بانک تجارت با فعالان اقتصادی استان اصفهان که به همت کمیسیون‌های «صنعت و معدن» و «تامین مالی و سرمایه گذاری» اتاق اصفهان برگزارشد، افزود: حرکت رو به رشد صنعت و تولید منجر به افزایش اشتغال و در ‌‌نهایت آرامش و امنیت جامعه می‌شود و بانک‌ها باید در این زمینه همکاری نزدیکی با فعالان اقتصادی بویژه در بخش تولید داشته باشند.

وی با اشاره به فشار سنگین دولت قبل بر روی بانک‌ها مبنی بر پرداخت‌های دستوری گفت: این موضوع باعثافزایش میزان مطالبات بانک‌ها شد.

وی تاکید کرد: اولین و بهترین راه حل مشکل مطالبات معوق بانک‌ها، مذاکره است.

توکلی ادامه داد: در بخش گشایش اعتبارات داخلی و خارجی بانک تجارت با کشورهای سوئیس و ژاپن امکان مبادلات ارزی فراهم شده است.

«مصطفی رناسی» رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این جلسه ضمن بیان مشکلات فعالان اقتصادی با بانکهای عامل به خصوص در حوزه معوقات بانکی یادآور شد که فعالان اقتصادی با بانک‌ها رابطه دو طرفه دارند و نباید این رابطه یک طرفه و برد و باخت داشته باشد.

وی فعالان اقتصادی، بانک‌ها و تامین اجتماعی را مانند یک سه ضلع مثلثتوصیف کرد و گفت: این سه ضلع در کنار هم تشکیل یک مثلثرا می‌دهند.

«مصطفی متین راد» رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه گفت: یکی از اهداف اصلی کمیسیون‌های اتاق رفع مشکلات فعالان اقتصادی است و از مهم‌ترین مشکلات تامین مالی از بانک‌هاست.

وی تصریح کرد: از همین جهت اتاق بازرگانی با کمک کمیسیون‌های مربوطه اقدام به تشکیل سلسله جلساتی با بانک‌های فعال استان کرده که اولین این جلسات با بانک تجارت است.

وی خواستار امکان اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها قبل از پرداخت تسهیلات، کوتاه‌تر شدن زمان فرآیند تامین مالی سرمایه ثابت مشتریان، کمک به خروج تامین مالی از بانک محور به سمت بازار سرمایه، ارجاع معوقات بانکی به اداره وصول مطالبات به جای واحد حقوقی را به مسوولین باین بانک پیشنهاد کرد.

وی اظهار امیدواری کردند که با تعامل بانک‌ها و فعالان اقتصادی تولید و اشتغال روند افزایشی به خود بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز