خبرگزاری کار ایران

از اول خرداد ماه آغاز می شود؛

جذب پلیس افتخاری در نیروی انتظامی استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۰۸۷

علاقمندان به همکاری با نیروی انتظامی در غالب پلیس افتخاری می توانند به پلیس های تخصصی، یگان های انتظامی شهرستان ها و یگان ویژه استان اصفهان مراجعه نمایند.

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی پلیس افتخاری در این فرماندهی گفت: مرحله اول جذب عضویت رسمی پلیس افتخاری در فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اول خرداد ماه آغاز می‌شود و افرادی که علاقمند به همکاری با نیروی انتظامی و مشارکت در تامین امنیت محله خود هستند می‌توانند به پلیس‌های تخصصی، یگان‌های انتظامی شهرستان‌ها و یگان ویژه استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛ «مصطفی صادقیان» شرایط عضویت در پلیس افتخاری را تابعیت ایرانی، اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی، دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم، دارا بودن سلامت و توانایی جسمی و روحی و روانی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سابقه عضویت در احزاب و جریانات سیاسی معارض با نظام، عدم سوء پیشینه کیفری، اشتهار به حسن خلق و رعایت احکام شرعی دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حد اکثر ۶۵ سال تمام، کسب موفقیت در دوره‌های آموزشی، پایبندی به قانون، نظم و انضباط ودارای هوش و دقت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پلیس‌های افتخاری در دو سطح جذب می‌شوند گفت: در سطح یک افراد در فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها مستلزم ضابط بودن است سازماندهی شده و تحت نظارت کارکنان ناجا به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنند اما در سطح دو از افرادی که مستلزم ضابطیت نمی‌باشد مانند دانش آموزان و افراد با سنین ۱۵ سال به منظور فرهنگ سازی مسایل انتظامی به خصوص در مدارس بکارگیری می‌شود.

صادقیان بکارگیری مشمولان خدمت نظام وظیفه به عنوان پلیس افتخاری را ممنوع عنوان کرد اما در عین حال افزود: اگر چنانچه افراد مشمول سابقه یکسال فعالیت در پلیس افتخاری را داشته باشند می‌توانند از امتیاز خدمت در محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان عنوان داشت: کلیه مراحل ثبت نام، تشکیل و تکمیل پرونده پلیس افتخاری اعم از سطح یک و دو در یگان ویژه استان، پلیس‌های تخصصی آگاهی، مواد مخدر، پیشگیری، راه، راهور، امنیت عمومی و فتای استان و شهرستان‌ها انجام و این افراد برحسب نیاز در یگان‌های مربوطه بکارگیری و سازماندهی خواهند شد.

وی در خصوص شناسایی این افراد اذعان داشت: پلیس‌های افتخاری به عنوان ضابط امور انتظامی و امنیتی دارای لباس، علائم و تجهیزات مخصوص بوده و به وسیله کارت شناسایی و یا احکام صادره از یگان بکارگیری شونده شناسایی می‌شوند.

صادقیان در خصوص امتیازات ویژه به اعضای پلیس افتخاری ادامه داد: این افراد با توجه به نوع همکاری و موفقیت در انجام ماموریت‌هایشان از امتیازاتی شامل پاداش نقدی و غیر نقدی، برخورداری از اولویت‌های استخدامی ناجا، شرکت در برنامه‌ها و اردوهای فرهنگی و سیاحتی و زیارتی، تقدیر از فرزندان ممتازان آنان، استفاده رایگان از امکانات دارالقرآن کریم پلیس استان برای خانواد‌هایشان، صدور گواهی همکاری برای مبادی مورد نیاز و اعزام با کاروان راهیان نور ناجا به مناطق عملیاتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: اولویت عضویت در پلیس افتخاری با نیروهای فعال بسیج پایگاه مقاومت مساجد، بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح، فرزندان بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح، ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و فرزندان آن‌ها خواهد بود.

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در نظر است تا در مرحله اول یک هزار پلیس افتخاری در این فرماندهی جذب شود تصذیح کرد: علاقمندان می‌توانند در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر با دفتر پلیس پیشگیری استان به شماره ۲۱۸۲۲۷۳ و یا سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز