خبرگزاری کار ایران

معاون فنی دیوان محاسبات کشور؛

نا آگاهی نسبت به قوانین مهم‎ترین عامل بروز تخلفات مالی در دستگاه‎ها و ادارات است

کد خبر : ۱۶۶۴۵۸

تهیه شاخص های سلامت اداری، اندازه گیری شاخص های سلامت اداری و اعلام آن به دستگاه های اجرایی از وظایف شورای دستگاه های نظارتی است.

معاون فنی دیوان محاسبات کشور در همایش تبیین بودجه سال ۹۳ برای مدیران، معاونین پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، ‌ کار‌شناسان و ذیحسابان سازمان‌ها و ادارات؛ عدم آگاهی نسبت به قوانین را به عنوان مهم‎‌ترین عوامل بروز تخلفات مالی در دستگاه‎‌ها و ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که دیوان محاسبات پیگیری می‌‎کند اجرای سیاست‎های پیشگیرانه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ عبدالله صفایی نسب با اشاره به قوانین بودجه و ضروریت شفافیت در حسابرسی‌ها و حسابداری‌ها، نظارت الکترونیک و نظارت برکنتر‎ل‎های داخلی را از مهم‌ترین اولویت‎های دیوان محاسبات کشور عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به ماده ۲۸ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، سه وظیفه خطیر بر عهده شورای دستگاه‌های نظارتی گذارده شده است.

معاون فنی دیوان محاسبات کل کشور تهیه شاخص‌های سلامت اداری، سنجش و اندازه گیری شاخص‌های سلامت اداری و اعلام آن به دستگاه‌های اجرایی و مردم را از جمله این وظایف در راستای کارآمدی نظام نظارتی برشمرد.

صفایی نسب با اشاره به اهمیت وظایف دستگاه‌های نظارتی و چگونگی عملکرد آن‌ها، اذعان داشت: ارتباط و تعامل با مدیران نهادهای اجرایی و ذیحسابان، به عنوان دیگر وظیفهٔ شورای هماهنگی، در حقیقت عملکرد شورا را بر اساس چگونگی اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در مقابله با فساد گزارش می‌دهد.

وی همچینین نظارت به روز به منظور ایجاد انضباط مالی و افزایش کارآمدی، بهره‌وری و اثر بخشی هزینه‌ها، ارائه خدمات مشاوره‌ای به منظور پیشگیری از تخلفات و تسریع در تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی را از جمله سیاست‌های نوین دیوان محاسبات کشور برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ‌حاکمیت قانون مداری و رعایت ضوابط و قوانین توسط مسئولان ذیربط را الزامی دانست.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات و همایش‌هایی از این دست راهگشای عملکرد مطلوب و مناسب دستگاه‌های تابعه استانی و شهرستانی در مواجهه با قانون بودجه سال ۹۳ است.

اصفهان استاندار اصفهان حضور دستگاه‌های نظارتی در قوای سه گانه را معنادار خواند و گفت: رعایت قانون و ضوابط تحت هر شرایطی هر چند تلخ و ناگوار باشد، الزامی است.

رسول زرگرپور تصریح کرد: سلامت اداری و عملکرد دستگاه‌های اجرایی که در صف اول و خط مقدم مقابله با فساد هستند، ‌ بر اساس شاخص‌های شورای دستگاه‌های نظارتی ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات نقش بسزایی در کاهش تخلفات در دستگاه‌های اداری دارد، ‌ اذعان داشت: این نهاد در اعمال کنترل و نظارت مستمر مالی به منظور پاسداشت از بیت المال یاری دهنده است.

همایش تبیین بودجه سال ۹۳ برای مدیران، معاونین پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، ‌ کار‌شناسان و ذیحسابان سازمان‌ها و ادارات استان اصفهان با حضور عبداله صفایی نسب معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کل کشور، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، ‌حسین سیستانی معاون منابع انسانی استاندار و مدیر کل مالی و اداری، ‌ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز