خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی دبیر اتحادیه زنان کارگر استان اصفهان با عضو شورای شهر اصفهان مطرح شد:

تدوین طرح اشتغال زنان بدسرپرست در شورای شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۵۶

طرح جامع اشتغال زنان سرپرست و بدسرپرست خانوارشهر اصفهان در آستانه تصویب شورای شهر اصفهان است.

دبیر اتحادیه زنان کارگر در دیدار با ندا واشیانی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار ارائه طرح‌هایی که در هر ماه از سوی شورای اسلامی شهر برای بانوان به مرحله اجرا می‌رسد شد و گفت: با ارائه این طرح‌ها از سوی شورای شهر به اتحادیه زنان کارگر می‌توانیم در جلسات بعدی با پیگیری اینگونه طرح‌ها قدم‌های موثری را برای زنان کارگر برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهناز زند ادامه داد: سال ۱۳۹۰ طرحی در مجلس از سوی نماینده مردم اصفهان در مجلس مبنی دریافت مستمری از سوی همسر اول مطرح شد که متاسفانه به صورت مستمر ادامه پیدا نکرد که باید در این زمینه طرحی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: در این طرح بانوانی که همسران آن‌ها به دیار حق شتافته‌اند در صورت تجدید فراش می‌توانند از مستمری همسر اول خود استفاده کنند اما متاسفانه اجرای این طرح یک ساله بود و بسیاری از بانوان از این طرح اطلاع نداشته و پس از ازدواج مجدد مستمری آنان قطع شد.

وی گفت: اما در جشن روز زنان کارگر، این طرح را مجددا به اتحادیه زنان کارگر ارائه داده‌ایم تا بتوانند مشکلاتی اجرایی این طرح را برطرف کنند.

زند بیان داشت: جهت توانمند کردن زنان کارگر، مساعدت و همکاری شورای اسلامی شهر و اتحادیه زنان کارگر ضروری است.

همچنین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست هم اندیشی با دبیر اتحادیه زنان کارگر استان اصفهان که جهت حل مسائل و مشکلات زنان در حوزه کارگری تشکیل شد از ارائه طرحی جامع برای مشکل اشتغال بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست اصفهان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست شهر اصفهان طرحی جامع ارائه داده‌ایم که مراحل کار‌شناسی آن به تصویب رسیده و چند روز آینده به مرحله نهایی می‌رسد.

ندا واشیانی‌پور؛ با اشاره به اینکه غرفه‌هایی در بازار کوثر برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست قرار دهیم تا بتوانیم برای این قشر محروم جامعه اشغال زایی کنیم ادامه داد: این اقدام برای استفاده بانوان از حقوق و مزایای اداره کار و بیمه در طول زندگی است.

وی ادامه داد: باید در ۱۵ منطقه اصفهان مهد کودک‌هایی در نظر گرفته شود که زنان شاغل با آسودگی خاطر به محل کار خود رفته و تا اتمام وقت اداری و یا فرا‌تر از آن دغدغه فرزندان خود را نداشته باشند که با یاری خدا این طرح به زودی مورد تایید قرار خواهد گرفت.

عضو و مخبر کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان، بیان داشت: از دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده برای بانوان می‌توان به بر نامه‌های ورزشی، اقتصاد شهری، خانواده، نشاط اجتماعی، کودک و معارف که در حال بررسی است اشاره کرد.

واشیانی‌پور تصریح کرد: زنان در شرق اصفهان زیر پله‌ها و یا انباری‌های خود را تبدیل به جایگاه پرورش قارچ کرده و به راحتی در بازار توزیع به فروش می‌رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز