خبرگزاری کار ایران

با افزایش ۳۱ درصدی فعالیت نظارتی بازرسان کار در کارگاه‌ها؛

میزان تلفات جانی ناشی ازحوادثکار ۳/۷ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۹۵

تشکیل کمیته حفاظت از کارگران در برابر حوادثکار برای کارگاه‌هایی که تعداد کارگران آن‌ها از ۲۵ نفر بیشتر است ضروری‌است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جشنواره تجلیل از برترین‌های ایمنی استان اصفهان که با حضور مدیران، کارفرمایان واحد‌های بر‌تر، بازرسان کار و مسئولا ن ایمنی نمونه استان با شعار ایمنی و بهداشت در استفاده از مواد شیمیایی هنگام کار برگزار شد، صیانت از سلامت کارگر را از وظایف کارفرمایان دانست و عنوان کرد: تشکیل کمیته حفاظت از کارگران در برابر حوادثکار، برای کارگاه‌هایی که تعداد کارگران آن‌ها از ۲۵ نفربیشتر است ضروری‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ غلامعلی قادری بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ بازرس کار در سطح استان مشغول فعالیت هستند ادامه داد: در سال گذشته با افزایش ۳۱ درصدی فعالیت نظارتی بازرسان بر کارگاه‌ها و کارخانه‌های کارگری، میزان تلفات ناشی ازحوادثکار در این کارگاه‌ها ۳/۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های فراگیری را برای استفاده ازظرفیت‌های بخش خصوصی برای افزایش ایمنی در محیط کار در دستور کار خود قرار داده است.

قادری با تاکید بر اینکه اگر قرار است حوادثو سوانح کارگری کاهش یابد باید ایمنی رعایت شود بیان داشت: افزایش ایمنی کارگران و کاهش حوادثو سوانح کارگری، همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خطاب به نمایندگان کارگری و کارفرمایی حاضر در جلسه اظهار داشت: هر کدام از سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌توانند با فرهنگ سازی در ادارات خود در این زمینه با اداره کار و سازمان بهداشت همکاری داشته باشند زیرا همه ما در ارتقا فرهنگ ایمنی نقش به سزایی داریم.

وی افزود: اگر سلامت انسان‌ها مهم است باید سیستم آموزشی برای فرهنگ سازی در این زمینه وارد عمل شود تا بتوانیم شاهد آن باشیم که حتی یک مورد حادثه در محیط کار اتفاق نیافتد.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان و رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه این مراسم اظهار داشت: همانگونه که پدران وظیفه تامین ایمنی فرزندان خود رابر عهده دارند کار فرمایان نیز مسئول حفاظت از سلامت کارگران خود هستند.

عبدالوهاب سهل آبادی با تاکید بر اینکه رسالت کارفرمایان ایجاد اشتغال برای جوانان است گفت: در جامعه امروز ما، کارگران با مشکلات زیادی روبرو هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تامین هزینه‌های درمان است.

یک بازرس کار در این مراسم با اشاره به اینکه امسال شعار روز جهانی بهداشت و ایمنی کار، ایمنی و بهداشت در استفاده از موادشیمیایی است، گفت: مواد شیمیایی کلید زندگی امروز است و در زندگی ما نقش زیادی ایفا می‌کند اما به دلیل مضرات و مشکلاتی که به وجود می‌آورد برای استفاده از آن با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

ملک‌پور با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیون نفر کارگر به خاطر مسمومیت با مواد شیمیایی جان خود را از دست می‌دهند تاکید کرد: کارگران و کارکنان کارخانه‌ها از راههای مختلفی با این مواد شیمیایی در تماس هستند و برای جلوگیری از این حوادثبهترین راه، مدیریت صحیح در مصرف مواد شیمیایی است.

وی ارائه آموزش‌های لازم به کارگران، تهیه سرویس‌های ارائه خدمات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات ایمنی و بهداشت و مشارکت وزارت خانه‌های کار و بهداشت را از راه‌های کاهش حوادثناشی از مسمومیت با مواد شیمیایی در محیط کار عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم شرکت توزیع برق استان اصفهان به عنوان دستگاه اجرایی بر‌تر استان در زمینه ایمنی معرفی و از مدیران وکارفرمایان واحد‌های بر‌تر ایمنی، مسئولان ایمنی نمونه و بازرسان کار بر‌تر استان اصفهان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز