خبرگزاری کار ایران

آموزش مقررات ایمنی عبور و مرور به بیش از ۴ هزار دانش آموز اصفهانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۶۴

۴هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۴۲ مدرسه و در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی با قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور آشنا شدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان هدف از اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها را آشنایی با حوادثناشی از بی‌توجهی به مقررات عبور و مرور و آموزش قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور به دانش آموزان به منظور کاهش حوادثرانندگی در میان قشر آسیب پذیر کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها از سال ۱۳۸۳ با شناسایی ۱۸۶مدرسه حاشیه راه‌ها در استان اصفهان آغاز و بر حسب اولویت این مدارس مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ بنی نجاریان با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژی و به وجود آمدن راههای عریض و طویل در طول جاده‌های استان و کشور اظهار داشت: پیشرفت‌های به وجود آمده آفت‌هایی نیز دارد که در بعضی موارد نداشتن فرهنگ رانندگی است که می‌بایست با این آموزش‌ها فرهنگ رانندگی توسط دانش آموزان را در خانواده‌ها به وجود آوریم و با این عمل شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی افزود: همه ساله در ابتدای سال تحصیلی آموزشهای لازم ترافیکی به مربیان مدارس حاشیه راههای استان داده شده و این امر موجب کاهش تصادفات رانندگی بویژه برای دانش آموزان مدرسه‌های این مناطق شده است.

بنی نجاریان اذعان داشت: از سال ۸۳ تاکنون به بیش از ۸۵ هزار نفر دانش آموزان از۲۵۷ مدرسه حاشیه راههای برون شهری استان و در ۲۳ منطقه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحت آموزش ایمنی عبور و مرور قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که اگر فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از مدارس شروع شود قطعاً این فرهنگ در کل جامعه نیز نهادینه خواهد شد و با آسیب‌ها و مشکلات کمتری در آینده روبرو خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به کم شدن حوادثفوتی دانش آموزان در حاشیه جاده‌های استان افزود: نتیجه این آموزش‌ها و مراقبت‌ها این بوده که تاکنون شاهد هیچگونه حادثه تلخ تصادف فوتی در خصوص دانش آموزان در حاشیه جاده‌های استان نبودیم که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز