خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مهارت های هنری برجسته دراصفهان ویترینی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۷۴

ظرفیت گذشته و مهارت های هنری برجسته ای که در اصفهان وجود دارد می تواند به تنهایی خود موضوع نمایشگاه های فراوانی باشد و به جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هفته نکوداشت فرصتی است که در آن می توانیم ظرفیت های اصفهان را به همه جهان معرفی کنیم. برگزاری سالانه و منظم آن هم به نهادینه شدن فرهنگ پاسداشت اصفهان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی افزود: شهرداری با تمام قوا و توان خود سعی بر هر چه بهتر برگزار شدن این هفته دارد. من در جریان بازدید از نمایشگاه نکاتی به نظرم رسید که می تواند برای سال آینده در نظر گرفته شود. اصفهان علمای برجسته ایی داشته که می توان با در نظر گرفتن غرفه ایی برای هر کدام از آنها به صورت نمادین گوشه ایی از زندگی آنها را به نمایش گذاشت.

قطبی در ادامه به هنرهای سنتی اصفهان اشاره و تصریح کرد: ظرفیت گذشته و مهارت های هنری که در اصفهان وجود دارد می تواند به تنهایی خود موضوع نمایشگاه های فراوانی باشد و به جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.

مدیر کل ارشاد اسلامی به روند توسعه شهر اصفهان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در هفته گرامیداشت اصفهان می توان اصفهان قدیم و جدید را با یکدیگر مقایسه کرد. به عنوان مثال می توان ساختمان ها و بناهای گذشته و آینده را کنار یکدیگر قرار داد و معماری شهر را تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه تعامل میان شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی چگونه می تواند به شناساندن اصفهان به دنیا کمک کند، گفت: یک شهر ترکیبی از سه عامل است، یکی کالبد شهری است و دیگری مردم یک شهر هستند که میراثداران فرهنگ یک شهر هستند و بعد سوم فضای فرهنگی شهر مثل مدارس و کتابخانه ها و… است که همه این عوامل در کنار هم می تواند به توسعه شهر کمک کند. همکاری شهرداری و اداره ارشاد نیز در همین قالب تعریف می شود و ما امیدواریم که در آینده با تعامل بیشتر همه ارگان ها به توسعه شهر اصفهان کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز