خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان برای رسانه‌های استان تشریح کرد:

برخورداری شهرستان‌های محروم از اعتبارات دولتی در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۶۶

مسئولان کشوری باید واقعیت ها را در خصوص استان اصفهان درک کنند، مسئولین باید متوجه شوند که بخش کمی از استان برخوردار و بخش قابل توجهی از استان اصفهان برخوردار نیست و نیازمند توجه بیشتر دولت است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با داشتن ۵/۶ درصد از جمعیت کشور ۲/۸ درصد از درآمد خزانهٔ کشور را تامین می‌کند و تنها ۸/۳ دریافتی از درآمد کشور را دارد گفت: اعتبارات جاری استان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و این مقدار در حال حاضر ۲۳۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با بیان اینکه اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است و به ۳۴۲۰ میلیارد ریال رسیده است افزود: ۱۵۲۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی داریم که نسبت به سال گذشته ۸۰% افزایش داشته است و باید در شهرستان‌های مختلف توزیع عادلانه‌ای صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده و آلودگی هوا است، افزود: در توزیع این اعتبار به شهرداری‌ها نظام جدیدی را برقرار خواهیم نمود و مقدار هزینه کرد شهرداری‌ها کاملا مشخص خواهد شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مسولان کشوری باید واقعیت‌ها را در خصوص استان اصفهان درک کنند، اظهار داشت: مسئولین باید متوجه شوند که بخش کمی از استان برخوردار و بخش قابل توجهی از استان اصفهان برخوردار نیست و نیازمند توجه بیشتر دولت است.

نمایندهٔ عالی دولت در استان با بیان اینکه اعتبارات داخل استانی به عدالت بین شهرستان‌ها تقسیم خواهد شد افزود: برخورداری شهرستان‌های محروم از اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انتصاب معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در نبود این معاونت هیچ گونه خللی در انتصابات صورت نگرفت و از ۲۴ فرمانداری استان ۱۶ فرماندار مشخص شده‌اند و در خصوص سایر انتصابات نیز در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در انتخاب فرمانداران هیچگونه ناهماهنگی با نمایندگان و ائمه جمعه صورت نگرفته است، افزود: این انتصابات با تامل و بررسی دقیق و بدون حاشیه صورت گرفت و سعی گردید از نیروهای با تجربه و معتدل استفاده شود.

وی با اشاره به خبر درگذشت ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی گفت: تصمیم گیرنده در خصوص دفن وی در اصفهان بر عهدهٔ مقامات تهران است.

زرگرپور با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه تجمعی بدون داشتن مجوز وزارت کشور غیرقانونی است، افزود: از نیروهای انقلابی و مدافع انقلاب انتظار داریم که پایبند به قانون باشند زیرا آن‌ها الگوی جامعه می‌باشند.

وی هدف غایی در استان را امنیت و آرامش عنوان نمود و افزود: مشکلات استان و مطالبات مردم باید در یک محیط آرام و بدون حاشیه حل شود.

وی به موضوع آب در استان اشاره کرد و تصریح کرد: ایران در منطقهٔ خشک و نیمه خشک واقع شده است و تغییر شرایط اقلیمی و خشکسالی، مدیریت غیر متمرکز حوضهٔ آبریز زاینده رود در سال‌های اخیر، بارگزاری‌های خارج از توان حوضه و برداشته‌های غیر قانونی شرایط را به گونه‌ای رقم زده است که در حالت عادی این حوضه با ۲۰۰ میلیون متر مکعب و در خشکسالی با ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب روبرو است.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۷ ماه اخیر در خصوص حوضهٔ آبریز زاینده رود افزود: ۷ جلسه در بالا‌ترین سطح کشور در ۷ ماه اخیر برگزار شده و اقدامات و مصوبات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳ بند از ۹ بند مصوبهٔ طرح جامع احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود اجرایی شده است، افزود: از صاحب نظران و منتقدان خواهشمندم که با ارائه طرح‌های خود در این خصوص و حمایت از مدیران استان در اجرای کامل این طرح بکوشند.

زرگرپور به حضور وزیر نیرو و معاونین این وزارتخانه و وزارت جهاد کشاورزی در اصفهان اشاره کرد و افزود: طبق گفتهٔ وزیر نیرو اجرای تونل گلاب و انتقال ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب جهت تامین آب شرب اصفهان از طریق طرح بهشت آباد قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این طرح، انتقال آب شرب به اصفهان است، افزود: دولت با برآورد و توجیه اقتصادی طرح‌ها راه‌های انتقال را بررسی خواهد کرد و تصمیم گیرنده در این خصوص وزارت نیرو است.

این مقام مسئول کاهش مصرف آب در استان را ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه باید در راستای فرهنگ سازی در جامعه به منظور کاهش مصرف آب در مصارف شرب، صنعت و کشاورزی بکوشند.

استاندار اصفهان در ادامه بر لزوم پیگیری خبرنگاران در خصوص اجرای کامل طرح‌های مصوب استان تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید مدیران را در حل و فصل و پیگیری مشکلات جامعه یاری نمایند.

وی به اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: شعار دولت تدبیر و امید «نهٔ بلند به دریافت یارانه» است و کسانی که به این پول نیازمند نیستند و همچنین توسعهٔ عمرانی کشور را مهم می‌دانند به این شعار می‌پیوندند و از ثبت نام خودداری خواهند کرد.

استاندار اصفهان افزود: افراد نیازمند به یارانهٔ نقدی تا آخرین نفر ثبت نام خواهند شد و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: دکتر روحانی الگوی خاصی را در سفرهای استانی دنبال خواهند کرد و برنامهٔ این سفر‌ها کاملا مشخص است و حضور ایشان در اصفهان یک فرصت طلایی برای استان به شمار می‌آید که هم از نزدیک در جریان مشکلات اصفهان قرار گیرند و هم تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ گردد.

زرگرپور، با بیان اینکه در ماه‌های اخیر، مقامات زیادی از کشورهای خارجی از استان دیدن کرده‌اند، گفت: شورای روابط خارجی ۲ ماه است که با هدف ساماندهی این سفر‌ها و همچنین شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اصفهان به گردشگران خارجی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ پذیرش گردشگر باید در جامعه تقویت شود، افزود: با تقویت کارگروه گردشگری در استان سعی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم و بسترسازی برای حضور گردشگران خارجی در استان خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در چند روز آینده اولین محوله از واگن‌های مترو وارد اصفهان خواهد شد، افزود: در خصوص اجرای فاز دوم متروی اصفهان از حضور مشاوران و کار‌شناسان برای اتخاذ بهترین تصمیم استفاده خواهیم کرد.

مقام ارشد استان سال ۹۳ را نقطهٔ عطفی در تحول بنیادین در بهداشت و درمان کشور عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات موجود در این خصوص به حداقل خود برسد.

وی همچنین با اشاره به رشد ۵ درصدی حضور مسافران نوروزی در استان اصفهان گفت: ۲/۶ میلیون تردد در آغاز سال نو در جاده‌های استان صورت گرفت که برای مسافران نیز۲۰ هزار تخت در هتل‌ها و مراکز اقامتی، علاوه بر اقامتگاه‌های خصوصی، باغ فدک و مدارس آموزش و پرورش در نظرگرفته شده بود.

زرگرپور افزود: طبق آمار اعلام شده ۲/۳ میلیون مسافر شب خواب در استان حضور یافتند که از این تعداد ۸۵ درصد هدف مسافرت خود را تفریح و بازدید از اماکن تاریخی عنوان نمودند و ۱۵ درصد باقیمانده دیدار با خویشاوندان و کارو دیگر موارد را هدف از سفر خود اعلام کردند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: طبق نظر سنجی استاندارد و بین المللی که از سوی اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری استان صورت گرفت۹۰ درصد از گردشگران از خدمات ارائه شده به آن‌ها در طول سفر به استان اصفهان ابراز رضایت نموده‌اند.

وی به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در سال جاری اشاره کرد و افزود: با تمهیدات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و شورای هماهنگی خدمات سفر میزان تصادفات ۳۳ درصد کاهش یافت.

زرگرپور با بیان اینکه نیروی انتظامی با یک کار علمی به این نتیجه رسید که درصد قابل توجهی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان صورت می‌گیرد؛ اقدام به ایجاد ایستگاه‌های سلامت در این مناطق و برای اولین با در کشور نمود.

وی این امر را در کاهش خواب آلودگی رانندگان موثر دانست وکاهش تصادفات را نتیجهٔ این اقدام عنوان کرد.

وی تحت پوشش قرار دادن بیماران دیالیزی در ایام عید را اقدامی نو برای این افراد خواند که اولین بار توسط استان اصفهان با عنوان دیالیز گردشگران انجام شد که به ۱۳۴ نفر از مسافران نوروزی؛ خدماتی در خصوص دیالیز شدن آن‌ها در اصفهان ارائه گردید.

وی به ایجاد کمپ‌های روستایی و عشایری در ۷ منطقه از روستاهای استان اشاره کرد و افزود: این کمپ‌ها با هدف آشنایی مسافران با خرده فرهنگ‌های منطقه‌ای ایجاد شده بود و روستائیان این مناطق نیز از به نمایش گذاردن خرده فرهنگ‌های خود ابراز رضایت نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز