خبرگزاری کار ایران

شهردار خمینی شهر تاکید کرد:

مسئولان استان تدبیر نکنند مشکلات خمینی‌شهر به سمت اصفهان سرریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۱۰

با توجه به اینکه شهرداری خمینی شهر از ماشین آلات خوبی برخوردار است، با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت امور عمرانی را از پیمانکاران بخش خصوصی گرفته و متولی اجرای ان خود شهرداری شود.

شهردار خمینی شهر با اشاره به اینکه از ۶ ماه قبل که مسئولیت را در این شهرداری به عهده گرفتم شهرداری خمینی شهر۸۰۰ میلیون تومان بدهی داشت گفت: باید درآمد خوب را در صرفه جویی پیدا کرد، این بدهی شهرداری مربوط به پیمانکارانی بود که برای شهرداری کار می‌کردند و این مبلغ سالانه با جیب آن‌ها می‌رفت، اما با تمهیدی که توسط شهرداری در نظر گرفته شد این این رقم به شهرداری بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اصغر حاجی حیدری، با اشاره به اینکه فضای سبز و خدمات موتوری در شهر هم اکنون با پرسنل خود شهرداری انجام می‌شود ادامه داد: با صرفه جویی‌های صورت گرفته ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی‌ها پرداخت شد.

وی از تدوین ۱۵ طرح ترافیکی خبر داد و گفت: ساخت میدان آیت الله صهری، اصلاح عبور۶ خیابان دوطرفه ورودی به میدان امام(ره) از دیگر اقدامات انجام شده است. همچمنین اواخر سال گذشته تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی برداشته شد که با این عمل رقم یک میلیارد ۶۰۰ می‌لون تومان به مباحثمالی شهرداری کمک کرد.

حاجی حیدری، با بیان اینکه حدود ۶۰ میلیارد بودجه شهری برای پروژه‌های عمرانی بسته شده است، گفت: خیابان ۱۷ شهریور پس از ۳۰ سال به طور اساسی آزاد سازی و مرمت می‌شود.

شهردارخمینی شهردرادامه با اشاره به اینکه به دلیل همجواری این شهر با اصفهان مهاجرت‌های بسیاری به خمینی شهر انجام می‌شود ادامه داد: اگرخمینی شهر از طریق مسئولان استانی حمایت نشود سرریز مشکلات و معضلات آن به سمت اصفهان سرازیر می‌شود.

حاجی حیدری؛ با بیان اینکه ازلحاظ جغرافیایی بین خمینی شهر و اصفهان هیچگونه جدایی وجود ندارد، اظهار داشت: این شهر همواره مهاجر پذیر بوده به نحوی که در حال حاضر یکی ازشهرهای پرتراکم کشور با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شهردارخمینی شهر؛ ازوجود مشکلات زیاد درمحله جعفرآباد خمینی شهر که به اسکان حاشیه نشینان شهر تبدیل شده است اشاره کرد و بیان داشت: این محله جای اسکان افرادی شده که با کمترین ارقام خانه دارمیشوند و حق و حقوق قانونی و شهروندی را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و به دنبال خود معضلات فرهنگی را به این منطقه آورده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری به طور منطقی باید مالیات و عوارض پرداختی مردمان اصیل این شهر را صرف پیشرفت‌‌ همان محلات کند که یک امر منطقی نیست، باید برای محلات حاشیه نشین در شهرستان‌ها نیز بودجه اختصاص داده شود و رفع معضلات مناطق حاشیه نشین جز با حمایت مالی معاونت عمرانی استانداری قابل حل نیست.

وی در ادامه با اظهار گلایه ازاینکه هیچ صنعت بزرگی در این شهر وجود ندارد و تمامی پول سرمایه گذاران خمینی شهر در در شهر‌های دیگر است گفت: اتصال خمینی شهر به اصفهان موجب شده که این شهر فقط خوابگاهی برای ساکنان ان باشد به عبارت بهتر خرید، کسب و کار و مراجعات پزشکی شهروندان به سمت اصفهان سوق یافته است.

وی با بیان اینکه این خود ما مدیران این شهر در این زمینه ضعف داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم حق و حقوق مردم را بگیریم، بیان داشت: خمینی شهر علی رغم برخورداری از صنعتگران بزرگ هنوز فاقد یک منطقه صنعتی است.

شهردار خمینی شهر یاداور شد: بیشترین فعالیت صنعت سنگ کشور به کارخانه داران و معدن داران این شهر مربوط می‌شود که وجود بیش از یک هزار واحد صنعتی مربوط به فراوری سنگ در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان موید این مطلب است.

حاجی حیدری افزود: با توجه به اینکه یک هزار واحد صنعتی سنگ مربوط به خمینی شهر هاست ما نیز قصد داریم برای این کسب و کاررا در این شهر رونق بخشیم، بورس سنگ ایران را در خمینی شهر راه اندازی نماییم در این زمینه زمین و مکان آن در نظر گرفته شد و مشغول مذاکره با هیئت امنای سنگبری‌ها در راستای رسیدن به این هدف هستیم.

وی در خصوص ادامه روند تبدیل باغات خمینی شهر به عنوان ریه‌ها تنفسی اصفهان به سنگبری‌ها گفت: با تبدیل اراضی کشاورزی به سنگبری مخالفم و جلوی اینکار را خواهیم گرفت. البته منطقه صنعتی دوشاخ از حالت کشاورزی خارج شده بود که در حال حاضر محل فعالیت سنگبری‌های شهرستان است.

حاجی حیدری در باره الحاق خمینی شهر به اصفهان نیز اظهار داشت: ترجیح می‌دهم با توسعه و بهبود شرایط این شهر ذهنیت بهتری در بحثالحاق به اصفهان را ایجاد کنیم تا این عمل با گشایش بهتری انجام شود.

حاجی حیدری، درباره نبود هتل در این شهر گفت: شهرداری برنامه‌ای برای هتل سازی ندارد و بخش خصوصی باید وارد این حیطه شود اما باید در نظر داشت که ساخت هتل باید توجیه اقتصادی برای مالک آن داشته باشد. اما درحال حاضر حوالی گذر پمپ بنزین خیابان دانشگاه صنعتی اصفهان شخصی زمینی برای ساخت هتل خریداری نموده اما هنوز اقدام برای ساخت آن نکرده است.

شهردار خمینی شهر درادامه درباره تونل معروف کهندژ نیزگفت: وجود این تونل زیر زمینی که آتشگاه را به کهندژ در خمینی شهر کنونی وصل می‌کرده است هنوز در حد یک ادعاست و هنوز به درستی به اثبات نرسیده است.

وی در خصوص ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری خمینی شهر اظهار داشت: قدمت خمینی شهررا برخی سه هزار سال تخمین زده‌اند، اما طبق آخرین تحقیقات دکتر الهیاری استاد تاریخ دانشگاه اصفهان این قدمت تا هفت هزار سال هم می‌رسد.

شهردار خمینی شهر با اشاره به بازدید هفت هزار نفری مسافران و گردشگران در خانه‌های تاریخی این شهر در نوروز امسال افزود: خانه‌های تاریخی سرتیپ، و مجیر و همچنین برج کبوتر دستگرد زمانی برای مردم این شهر هم ناشناخته بود که با تلاش جدی سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری بازسازی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

حاجی حیدری از مرمت خانه‌های تاریخی عماد سیادت و زهتاب‌ها هم سخن گفت ونوید داد خانه مطبوعات خمینی شهر ظرف دو ماه آینده در خانه زهتاب‌ها تاسیس می‌شود.

وی ادامه داد: در نوروز مردم از مکان‌های تفریحی و تاریخی خمینی شهر چون جشمه لادر؛ خانه‌های تاریخی و غیره بازدید کردند.

حاجی حیدری با انتقاد از بی‌توجهی و خشکی مجوعه «بام سبز» گفت: این محل مرتفع و زیبا در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است اما با تدابیری انجام شده ۶۰ هزار متر باغ کازرونی در اطراف آن مکان را خریداری کرده‌ایم که قصد داریم با حمایت بخش خصوصی رستوران گردشگری در آن ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز