خبرگزاری کار ایران

ذوب آهن، معدن زغال سنگ البرز شرقی را به اصفهان آورد

صد درصدسهام زغال سنگ البرز شرقی به ذوب آهن اصفهان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۴۷۸

شرکت زغال سنگ البرز شرقی ۲۰ فروردین ماه روی میز فروش فرابورش گذاشته شد که ذوب آهن اصفهان این شرکت معدنی را به قیمت پایه خریداری کرد.

مدیر سرمایه گذاری و امور سهام ذوب آهن گفت: سازمان خصوصی سازی، تعداد ۳۳۶,۷۵۷, ۰۵۷ سهم معادل ۱۰۰ درصد(صد درصد) از سهام کنترلی شرکت زغال سنگ البرز شرقی(سهامی خاص) در نماد معاملاتی زغال سنگ البرز۴، را ۲۰ فروردین ماه روی میز فروش فرابورش گذاشت که در نهایت ذوب آهن اصفهان این شرکت معدنی را به قیمت پایه خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی فریدونی افزود: عرضه سهام شرکت زغال سنگ البرز شرقی از طریق کارگزاری امین آوید صورت گرفت و سازمان خصوصی سازی این دارایی را به وکالت از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بطور نقد و اقساط(۲۰ درصد نقد، مابقی اقساط ۵ ساله با نرخ ۱۵ درصد) به شرکت ذوب آهن اصفهان فروخت.

به گفته وی هر سهم این بلوک ۱۸۳ تومان ارزش گذاری شده بود که بر این اساس ذوب آهن اصفهان برای این خرید باید بیش از ۶۱ میلیارد تومان پرداخت کند.

وی ادامه داد: از شرکت های میدکو و تکادو به عنوان خریداران و متقاضیان این بلوک ۱۰۰ درصدی طی روزهای گذشته در بازار سرمایه نام برده می شد که در عرصه ۲۰ فروردین ماه، این شرکت ها به عنوان خریدار در عرصه رقابت حاضر نشدند.

گفتنی است، شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی(سهامی خاص - مالکیت سهامی دولتی) یکی از بزرگترین تولید کنندگان کنسانتره زغال سنگ به منظور استفاده در کوره های کک سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود. شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی فعالیت اکتشافی خود را از سال ۱۳۴۹ آغاز و از سال ۱۳۵۱ به موازات ادامه فعالیت اکتشافی رسماً شروع به بهره برداری نمود. همانطور که از اسم شرکت استنباط می گردد حوزه فعالیت آن در شرق سلسله جبال البرز(از شمال شهرستان دامغان در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان) به طول ۲۲۰ کیلومتر گسترش می باشد.

اداره مرکزی این حوزه در شهرستان شاهرود و استان سمنان واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز