خبرگزاری کار ایران

در کمتر از سه ساعت اتفاق افتاد؛

سه حادثه گازگرفتگی در باغ فدک اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۵۰

در کمتر از سه ساعت ۹ مسافر نوروزی در باغ فدک اصفهان دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

ایلنا: مدیرحوادثوفوریتهای پزشکی اصفهان گفت: بامداد شنبه ۹ فروردین ماه ۹۳ در تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان اصفهان اعلام شد که دو نفر در چادری واقع درباغ فدک دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند که یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی۱۱۵ به همراه دو کارشناس فوریت های پزشکی، در محل حاضر و دو مصدوم را که به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیرمجاز داخل چادر مسافرتی دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند را به صورت سرپایی درمان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ غفور راستین افزود: در حادثه ای دیگر سه نفر در چادری واقع درباغ فدک به دلیل استفاده از گاز پیک‌نیک برای گرم کردن داخل چادر مسافرتی دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند که پس ازانجام اقدامات اولیه به بیمارستان غرضی انتقال داده شدند.

راستین اذعان داشت: درساعت ۶:۱۵صبح روز ۹ فروردین ماه طی تماسی مجدد با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵شهرستان اصفهان اعلام شد که چهار نفر در چادری واقع درباغ فدک باز هم به دلیل استفاده از گاز پیک‌نیک برای گرم کردن داخل چادر مسافرتی دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند که خوشبختانه هیچکدام از این سه حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

راستین با اشاره به اینکه گاز منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می‌تواند باعثمسمومیت تنفسی و مرگ شود، خاطرنشان کرد: این گاز بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود؛ منوکسیدکربن به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد و استفاده نامناسب پیک نیک در چادر های مسافرتی و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسان‌ها را می گیرد و یا به مخاطره می اندازد.
وی تاکید کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بیقراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود از علائم و نشانه‌های هشدار دهنده‌ی مسمومیت با گاز CO است.
راستین به اقدامات اولیه در برخورد با فرد مصدوم گازگرفته اشاره کرد و گفت: جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیله‌ی گرمازا را خاموش کنید، فورا مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و سریعاً با اورژانس(۱۱۵) تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز