خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان:

اشتغال و کارآفرینی در روستاها عاملی برای توسعه پایدار کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۵۴

با تامین رفاه مردم و ایجاداشتغال در روستاها می توان از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرهای بزرگ جلوگیری کرد.

ایلنا: معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به لزوم برنامه ریزی و بستر سازی به منظور ارتقا سطح کیفیت زندگی در روستا‌ها گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرهای بزرگ تامین رفاه مردم در روستاهاست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا اصفهان؛ محمد علی طرفه با اشاره به ظرفیتهای بسیار بالای روستا‌ها اظهار داشت: هرروستایی که مورد بررسی قرار می‌گیردیک مزیت نسبی خودرا آشکار می‌سازد که اگر به آن مزیت نسبی پرداخته شودو بالفعل گردد موجبات آبادی آن منطقه را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت توسعه روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته است تصریح کرد: در سال ۹۲ بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال تحت عناوین مختلف بین دهیاری‌های استان توزیع شده است.

طرفه با اشاره به اینکه عناوین اعتباری شامل ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها، تبصره ۳ ماده ۴۱عوارض گمرکی جرائم راهنمایی و رانندگی و تبصره ۳ ماده ۳۹ بوده است افزود: این مبالغ صرف خرید ماشین آلات راه سازی، اصلاح ورودی روستا‌ها، پل سازی و خرید ونصب علائم راهنمایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به تعداد ۸۱۰ روستای دارای دهیاری استان اذعان داشت: تلاش داریم بتوانیم منابع جدیدی برای کمک به روستا‌ها در سال آینده پیش بینی کنیم و با تلاش همکاران در حوزه‌های مرتبط بتوانیم شاهد محقق شدن آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه روستا‌ها رکن ایجاد توسعه به صورت زیر بنایی در کشور هستند افزود: با فعال شدن تولید ثروت، اشتغال و کارآفرینی در روستا‌ها ی کشور به توسعه پایدار دست می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز