خبرگزاری کار ایران

با پایان جشنواره سوم شعرکودک؛ چهارمین چشنواره شعر کودک در شاهین شهرکلید خورد؛

رحماندوست: جشنواره شعرکودک در شاهین شهر پایگاهی برای معرفی و نشر ادبیات کودکان ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۱۹

باید شاهین شهر را به پایگاهی برای انتقال صدای کودکان ایران زمین به جهانیان تبدیل کنیم و با برنامه ریزی به سوی بین المللی شدن آن پیش رویم.

ایلنا: سومین جشنواره ملی شعر کودک با معرفی کودکان شاعر بر‌تر و انتخاب کتاب‌های برگزیده شعر کودک سال ۹۲ در شاهین شهربه کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر کودک که درسالن تختی شاهین شهر برگزار شد، دبیر علمی جشنواره شعر کودک گفت: داوری اشعار کودکان توسط ۵ داور انجام شد و ۴۱ اثر در اولین مرحله انتخاب شدند اما به علت کیفیت بالای آثار به جای ۷ اثر نهایی مجبور به انتخاب ۱۵ اثر شدیم و این ۱۵ نفر بی‌تردید از شاعران بزرگ آینده کشور خواهند شد.

مصطفی رحماندوست، در خصوص انتخاب کتاب سال ۹۲ گفت: بیش از ۴۰ شاعر کودک مطرح کشوری در این جشنواره حضور داشتند و ۱۸ اثر که در سال ۹۲ چاپ شده بود با حضور خود شاعران ارزیابی شده و برترین‌های آن با آرای شاعران انتخاب شده است.

رحماندوست از آثار برگزاری این جشنواره در شاهین شهر گفت: کار فرهنگی بسیار پر هزینه و دیر بازده است امروز پس از سه سال برگزاری جشنواره در شاهین شهر اتفاق‌های بسیار خوبی افتاده است. آمار فروش کتاب کودک در این شهر بیشتر و قابل توجه شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی سازنده‌ای میان سازمان‌ها و اداره‌های مختلف شهر بوجود آمده است و این ظرفیت حاصل شده است تا شاهین شهر پایگاهی برای معرفی و نشر ادبیات کودکان ایرانی شود.

در پایان کتاب‌های «گربه دم بریده»، «زمین بازی ما رو خریدن» اثر مریم هاشم‌پور و کتاب «غم‌های قلابی» اثر شاهین رهنما به عنوان کتاب‌های بر‌تر سال معرفی شدند.

یک هزار و ۷۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعرکودک ارسال شد

دبیر اجرایی جشنواره شعر کودک نیزگفت: تقویت بنیان‌های شعر کودک و شناسایی استعدادهای درخشان، کمک به تولید آثار فاخر ادبی با محوریت کودک و تبادل اطلاعات و معرفی شعر کودک اهداف از پیش تعریف شده جشنواره بود که برنامه‌ها و حرکت جشنواره برپایه آن‌ها برنامه ریزی شده بود.

ذاکری هرندی اظهار داشت: ۱۸ دوره آموزش تخصصی در خصوص ادبیات و شعر کودک، ۱۶ کلاس آموزش دینی ویژه کودکان، دو کارگاه ویژه معلولان و نشست‌های ادبی متعدد برگزاردر این جشنواره ازدیگر برنامه‌های آن بود که بخش عظیمی ازدانش آموزان، والدین، مربیان و معلمان از برنامه‌های جشنواره استفاده کردند.

شهردارشاهین شهرادامه داد: بیش از ۳هزار خانواده با روش‌های گوناگون با جشنواره در ارتباط بوده‌اند و بیش از یکهزار و ۷۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی در مورد آینده این جشنواره گفت: شهرداری شاهین شهر با شناسایی پتانسیل‌های موجود، وجود قومیت‌های مختلف در این شهر و نیاز سنجی در شهر و کشور اقدام به برپایی جشنواره شعر کودک کرد و در این سه سال تجارب علمی. اجرایی مناسبی اندوخته شده است و اینک احساس می‌کنیم لازم است شاهین شهر را به پایگاهی برای انتقال صدای کودکان ایران زمین به جهانیان تبدیل کنیم و با برنامه ریزی به سوی بین المللی شدن پیش خواهیم رفت.

همچنین حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان پایتخت تمدن، فرهنگ و هنر اسلامی است و افتخار می‌کنیم شاهین شهر پایتخت فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و مظهر وحدت و یکپارچگی قومیت‌های اصیل ایرانی است.

وی ادامه داد: شاهین شهر با سواد‌ترین شهر استان و دومین شهر باسواد کشور است و پایگاه مناسبی برای ادبیات و شعر کودک است و امیدواریم بتوانیم با بین المللی شدن این جشنواره صدای کودکان ایران را از شاهین شهر به گوش جهانیان برسانیم.

سیده سحر کاظمی، امیرحسن ابراهیمی، امیرحسین خطیبیان، باران خوارزمیان، یاسمین شفیعی، محمد صدرا ابراهیمی، معین رضوانی، فراز رهنما، پارمیدا آقا محمدی، هما کاظم‌زاده، شادی اشتهاردی، زهرا می‌ر، فاطمه مانی، فائزه رضایی، ۱۵ کودک شاعر بر‌تر سومین جشنواره ملی شعر کودک لقب گرفتند.

هنرنمایی کودکان شاهین شهری با اجرای قطعات موسیقی و نمایش حرکات ورزشی باستانی برنامه‌هایی بود که دقایقی حضار را به وجد آورد.

حضور گروه هنری ململ نیز باعثشادی و شور و شعف بسیاری در کودکان حاضر در این مراسم شد.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر کودک از شبکه استانی اصفهان، شبکه سراسری دو و شبکه بین المللی جام جم به صورت زنده پخش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز