خبرگزاری کار ایران

در آیین بهره برداری از طرح های منطقه ۱۴ اصفهان مطرح شد:

رسیدن به شهر اسلامی در گرو عبور از مسیر شهر پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۴۹

برای رسیدن به شهر پایدار باید به ارتقا کیفیت زندگی مردم، اجرای عدالت و تولید ثروت مادی و معنوی در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری توجه شود.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در مراسم بهره برداری از طرح‌های منطقه ۱۴ و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه سال ۹۳ درصددیم فاصله بین مناطق برخوردار و کم برخوردار را کاهش دهیم اظهار داشت: تمام تلاش مدیریت شهری بر این است که بتواند روز به روز کیفیت زندگی شهروندان را در مناطق شهری به خصوص در مناطق محروم ارتقا دهد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محسن رنجبر با اشاره به مقوله زیباسازی تصریح کرد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد شهر اسلامی است که برای رسیدن به این مهم باید از مسیر شهر پایدار عبور کنیم.
رنجبر با بیان اینکه شهر پایدار منابع درآمدی پایدار دارد، افزود: در شهر پایدار باید ارتقا کیفیت زندگی مردم، ایجاد بستر رقابت مثبت تولید ثروت مادی و معنوی و اجرای عدالت، در برنامه ریزی‌هایی که از سوی مدیریت شهری انجام می‌شود مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم در راستای رسیدن به شهر اسلامی گام برداریم.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: طی برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم با احداثآبنما‌ها، نور‌پردازی، احداثپارک‌ها، اصفهان را روز به روز زیبا‌تر در اختیار مردم قرار دهیم.
وی تصریح کرد: نور‌پردازی زیرگذر امام سجاد(ع) در یکی از مقدس‌ترین مکان‌های شهر در جوار گلستان شهدا یکی از اقدامات این سازمان بود که روح معنوی شهادت برگرفته از بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را تداعی می‌کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به برگزاری اولین سمپوزیوم سراسری آثار حجمی دفاع مقدس در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شهرداری به منظور زنده سازی یاد و خاطره دوران دفاع مقدس اولین سمپوزیوم سراسری آثار حجمی دفاع مقدس را در شهر اصفهان برگزار نمود که آثار این سمپوزیوم در جای جای شهر نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه نماد بدرقه نیز به منظور تقدیر ازمادران رزمندگان اسلام و ایجاد حس بدرقه رزمندگان در مقابل
رنجبر با بیان اینکه زیباسازی اطراف مساجد برگرفته از ادبیات شهر اسلامی نیز از دیگر طرح‌های سازمان زیباسازی است، ادامه داد: ارتقا کیفیت محلات نیز مد نظر مدیریت شهری قرار گرفته به همین منظور در هر منطقه یک محله به عنوان پایلوت انتخاب شده است و پروژه‌های در جهت افزایش کیفیت زندگی شهروندان در آن محل پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۱۴ اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ سال ۸۷ از منطقه ۷ جدا شد تا نیاز محلات به طور دقیق شناسایی و معضلات منطقه و چهره محرومیت از این منطقه رفع شود گفت: پس از این تفکیک تاکنون ۴ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های منطقه ۱۴هزینه شده است.
محمدباقرکلاهدوزان اظهار داشت: امسال بیش از ۴۰۰ چاه به منظور دفع آبهای سطحی حفر شده است و با وجود بارش‌های اخیر آبگرفتگی به شدت در معابر کاهش یافته است.
کلاهدوزان افزود: عملیات احداث۵ پارک محلی گلستان، مهدیه، امام محمدباقر(ع)، گل رز و گل‌ها تکمیل شده است و برای استفاده شهروندان به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه به منظور توسعه فضای سبز در این منطقه دو پارک محلی در سال آینده اجرایی می‌شود اظهار داشت: با توجه به مشکلات تردد در محلات سودان و گرکان پل هوایی برای تردد موتورسیکلت و دوچرخه در این محدوده بر روی اتوبان فرودگاه احداثشد.
کلاهدوزان گفت: عملیات اجرایی ۵ خیابان گل رز، لاله، مفتح، ایمان و ادامه خیابان ابوریحان در این منطقه به پایان رسیده است.
وی اظهارداشت: ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری اصفهان به منطقه ۱۴ اختصاص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز