خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان؛ با اشاره به رتبه سوم باسوادی اصفهان در کشور تاکید کرد:

در پایتخت فرهنگ و تمدن باید ریشه‌کن شود

کد خبر : ۱۴۶۴۸۴

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باید در زمینه سوادآموزی الگو و نمونه بوده و در ریشه کن کردن بیسوادی پیشرو و پیشگام باشد.

ایلنا: استاندار اصفهان در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی استان، با اشاره به اینکه با وجود تغییر شیوه‌ها در سوادآموزی برای حصول نتیجه مطلوب‌تر باید از شیوه‌های مبتکرانه و نوین در آموزش استفاده نمود گفت: برای افرادی که به تدریس مشغول هستند و کسانی که برای یادگیری سواد تلاش می‌نمایند، بایستی تسهیلات تشویقی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، سواد آموزی را موضوعی مهم و اساسی عنوان کرد و افزود: هیچ مکتب و تفکری به اندازه اسلام برای علم و سواد اهمیت قائل نشده است.

رئیس ستاد راهبردی سوادآموزی استان با بیان اینکه ما به عنوان یک مسلمان باید بحثعلم و سواد را اولویت اصلی قرار دهیم، ‌اظهار داشت: سوادآموزی و علم اندوزی از اهمیت و تقدس ویژه برخوردار است.

وی تأسیس نهضت و بسیج همگانی برای مبارزه با بیسوادی به دستور امام خمینی(ره) و تداوم آن با تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع سواد و سوادآموزی را نشانگر اهمیت این مسئله دانست.

زرگرپور بررسی وضعیت سوادآموزی استان، ‌ سیاستگزاری منطقه‌ای در راستای اجرای برنامه‌ها، ایجاد هماهنگی لازم جهت به صفر رساندن بی‌سوادی و پشتیبانی لازم جهت اجرای مطلوب برنامه ریزی سواد آموزی را از اهداف اصلی این ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: در اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، باسوادی به عنوان یک شاخص مطرح است.

رئیس ستاد راهبردی سوادآموزی استان به رتبه سوم استان در زمینه باسوادی در کشور اشاره داشت و گفت: در استانی که از بعد فرهنگی، هنری، ‌خلاقیت و تلاش و کوشش به عنوان الگو و نمونه مطرح است، ‌باید بی‌سوادی ریشه کن شده و به صفر برسد.

وی یادآور شد: در استانی که مرکز گردشگری است، افراد باید باسواد بوده و دارای مهارت و تخصص نیز باشند.

زرگر‌پور، ایجاد بستر لازم جهت وفاق و میثاق بیش از پیش در تمام ارکان اجرایی استان و آگاه سازی و اطلاع رسانی مؤثر را در رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری دانست.

وی خواستار همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان در خصوص ساخت و پخش برنامه‌های تبلیغاتی در این زمینه و همچنین تبلیغات شهری توسط شهرداری‌ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز