خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبرداد:

افتتاح پالایشگاه و واحد باتری یک ذوب آهن در اسفند ماه؛ ارزش افزوده اقتصادی وزیست محیطی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۴

معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از فعالیت های زیست محیطی ذوب آهن در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضوردر غرفه ذوب آهن اصفهان از فعالیت های صورت گرفته در این شرکت ابراز رضایت کرده و از نزدیک در جریان اقدامات زیست محیطی ذوب آهن قرار گرفتند.

ایلنا: مدیر عامل ذوب آهن، با اشاره به مدرن سازی ذوب آهن اصفهان به لحاظ تکنولوژی و شرایط زیست محیطی طی دهه گذشته گفت: در این شرکت برای طرح‌های زیست محیطی در حال حاضر بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده، و ذوب آهن بیش از ۱۶هزار و ۴۰۰ هکتار فضای سبز احداثکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی در این بازدید افزود: در واقع بیش از ۸۳ برابر استانداردهای فضای سبز جهانی در ذوب آهن فضای سبز وجود دارد و در کشور کارخانه‌ای نیست که چنین فضای سبزی را داشته باشد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان این شرکت را در آستانه پیوستن به صنعت سبز دانست واظهار داشت: در اسفند ماه دو واحد صنعتی مهم توسط این شرکت افتتاح خواهد شد، «باتری یک» تولیدات کک ومواد شیمیایی که باعثجلوگیری خروج ارز از کشور برای واردات کک شده و پالایشگاه که به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارای ارزش ویژه‌ای است.

وی ضمن دعوت از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست جهت حضور در مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها افزود: پالایشگاه ذوب آهن اصفهان یک واحد محیط زیست محور است چرا که گازهای ناشی از تولید کک در این پالایشگاه تصفیه شده و مانع ایجاد آلایندگی در خاک وهوا ایجاد می‌شود. از این گاز‌ها قطران، گوگرد، تولوئن و محصولات دیگر گرفته می‌شود که هم ارزش اقتصادی قابل توجهی داشته و هم نسبت در حفظ محیط زیست موثر است.

مدیر عامل ذوب آهن در خصوص بحران آب نیز گفت: صنایع تنها ۵ درصد کل آب را مصرف می‌کنند و عمده آن در بخش کشاوری و شرب مصرف می‌شود. با این وجود ۲ طرح سنگین در بخش آب در حال اجرا داریم که موجب بازچرخانی آب خروجی کارخانه جهت مصرف مجدد شده و با تصفیه روزانه ۷۰۰ متر مکعب آب مصرفی کارخانه، ۳۰ درصد برداشت آب ذوب آهن از زاینده رود را کاهش می‌دهد.

سعد محمدی همچنین افزود: در حال تصفیه پساب زرین شهر نیز هستیم تا بتوانیم قسمتی از آب مورد نیاز ذوب آهن را تصفیه و آب زرین شهر را نیز تامین کنیم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر سیستم آنلاین پایش را در ذوب آهن راه اندازی کرده‌ایم که به سیستم پایش محیط زیست استان اصفهان متصل است و پایش هوای منطقه به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین انجام می‌شود. بر اساس نتایج این پایش، ‌هوای ذوب آهن اصفهان بسیار پاک‌تر از شهر اصفهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز