خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان خبر داد:

نصب نمادهای دهه فجر در ۳ میدان اصلی شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۸

یکی از اقدامات ویژه دهه فجر امسال که در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است؛ احیای یاد و خاطره محلات تاثیرگذار در انقلاب اسلامی است؛ به همین جهت سه نقطه اصلی شهراصفهان مانند میادین انقلاب، جمهوری و قدس برای نصب نمادها و اجرای برنامه‌هایی برای زنده سازی یاد و خاطره های سال ۵۷ جانمایی شده است.

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مهم و مناسب برای تبیین دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان است، تصریح کرد: نسل جدید باید بداند انقلاب اسلامی چگونه به پیروزی رسیده و چه دوران و مراحلی را برای سربلندی پشت سرگذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده؛ با اشاره به فعالیت‌های مجموعه شهرداری به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: نصب ۱۰ هزار پرچم جمهوری اسلامی در می‌ادین، چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی از جمله اقدامات شهرداری در این ایام است.

وی با بیان اینکه فضاسازی پیروزی انقلاب اسلامی در میدان انقلاب از سوی سازمان زیباسازی انجام خواهد شد، ادامه داد: فضای میدان امام(ره) نیز برای روز ۲۲ بهمن آماده می‌شود، همچنین آذین بندی ویژه می‌ادین، پل‌ها و خیابان‌های اصلی شهر در جهت آماده سازی فضای شهری در این ایام مبارک است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه پرچم ایران و پوسترهای مربوط به دهه فجر در تاکسی‌های سطح شهر توزیع می‌شود، گفت: افزایش ساعات کاری ناوگان اتوبوسرانی، فعال نمودن تعداد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فوق العاده از جمله اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در ایام دهه فجر است.

وی با بیان اینکه درایام دهه فجر ناوگان اتوبوسرانی به مراسمات مردمی و محلات سرویس دهی می‌نماید، افزود: در روز ۲۲ بهمن نیز ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان سرویس دهی می‌کنند.

قاسم‌زاده، به چاپ و نصب بنر تک پایه و لمپوست با شعار «فقط مردم بودند و مردم» و «من از ایران می‌آیم» در سطح شهراشاره و تصریح کرد: ۷۰۰ نماد در خصوص دهه فجر در سطح شهر از سوی روابط عمومی شهرداری نصب می‌شود.

وی آتش بازی و نورافشانی در ۴ نقطه شهر در شب ۲۲ بهمن را از دیگر اقدامات شهرداری در ایام دهه فجر عنوان کرد و ادامه داد: ۸۰ پرچم ایران توسط بادکنک به اهتزاز در می‌آید و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر فعال خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۱۶ ویژه برنامه نیز از سوی مدیریت امور فرهنگی و هنری پیش بینی شده است که از ۱۵ بهمن ماه در فرهنگسرا‌ها و مجموعه فرهنگی سطح شهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ویژه برنامه شکوه پابرجا در فرهنگسرای اسوه و باران، مسابقه ساخت آدمک استکبار در فرهنگسرای پایداری، بازارچه بذل و بخشش در خانه کودک، به یاد بهشتی در خانه فرهنگ شهید بهشتی و بازخوانی هویت زن انقلابی در مرکز بانوان فروغی از جمله این برنامه‌ها است.

قاسم‌زاده، همچنین به ۶ برنامه مدیریت کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه اشاره کرد و گفت: دفتر انقلاب در کتابخانه رودکی، روایت بهار در زمستان در کتابخانه ابوالفرج، جدول فجر در کتابخانه علامه امینی، قصه‌هایی همچون نبات در فرهنگسرای اهتمام، نمایشگاه کتاب در سالن مطالعه بهشت و بلندخوانی انقلاب در کتابخانه میرداماد برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی جشن و مسابقه در باغ بانوان پردیس، جشنواره دانش آموزی طلیعه فجر و جشنواره خانوادگی تیراندازی با تفنگ بادی در باغ بانوان طلوع، در امتداد فجر در باغ بانوان فروغ و نمایشگاه و دستاوردهای بانوان در باغ بانوان نوش از جمله برنامه‌های تفریحی در این ایام است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۴ برنامه ورزشی از جمله مسابقات طناب کشی، دو همایش پیاده روی خانوادگی و اختتامیه مسابقات ورزشی حوزه‌های ۴ گانه نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

قاسم‌زاده اظهار داشت: برگزاری جشن انقلاب و همایش شعر فجر در فرهنگسرای دانش، ویژه برنامه عطر شقایق و جنگ تئا‌تر در باغ غدیر، جشن بزرگ مادران و دختران در ورزشگاه باران از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام دهه فجر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد جدید معاونت فرهنگی اجتماعی گفت: هر یک از ما که در زنجیره خدمت نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیریم ایده‌ها و نظریات خاصی داریم پس اگر بحثتغییر و تحول مطرح می‌شود به این معنی نیست که فعالیت‌های گذشته را فراموش کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شهرداری‌ها وارد چرخه فعالیت‌های فرهنگی نیز شدند، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ در شهر اصفهان صورت گرفته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهر اصفهان همیشه پویا و زنده بوده است، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در راستای تکمیل زنجیره قبلی هموارسازی مسیر تجلی تمدن نوین اسلامی در اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما باید مدلی از تمدن نوین اسلامی به دنیا ارائه کنیم، اظهار داشت: تمدن مفهوم چند بعدی دارد، جمهوری اسلامی در بسیاری از ابعاد تمدن سازی از جمله حوزه علم و فناوری، گفتمان دینی و فرهنگی موفق بوده است اما نقایصی نیز وجود دارد که همه از رهبرانقلاب اسلامی تا تک تک شهروندان از این نقایص رنج می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز