خبرگزاری کار ایران

سرکنسول جمهوری اسلامی در حیدرآباد هند:

برگزاری اولین نمایشگاه عکس و جاذبه‌های گردشگری اصفهان در حیدرآباد هند

کد خبر : ۱۴۱۴۱۶

اولین نمایشگاه عکس و جاذبه‌های گردشگری اصفهان با محوریت شهرداری اصفهان در حیدر آباد هند برگزار می‌شود.

ایلنا: سرکنسول جمهوری اسلامی در حیدرآباد هند اعلام کرد: همزمان با آغاز جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۱۲ بهمن ماه، اولین نمایشگاه عکس و جاذبه‌های گردشگری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نمایشگاهی از توسعه و پیشرفت ایران امروز برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حسن نوریان گفت: این مراسم با حضور نماینده شهرداری اصفهان، مقامات محلی از جمله خانم چادنا خان قائم مقام وزارت توریسم و باستان‌شناسی هند، ماجد حسین شهردار حیدر آباد، نمایندگان پارلمان، مدیران مطبوعات و آژانس‌های گردشگری آندرا پرادش، ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی و هندی برگزار می‌شود.
سرکنسول جمهوری اسلامی در حیدرآباد هند تصریح کرد: ایران در فهرست منتشره در روزنامه لوس آنجلس تایمز جزء ۲۰ کشور مقصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است و به نظر می‌رسد اصفهان با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی بتواند سهم قابل توجهی در جذب گردشگران ورودی به کشورمان داشته باشد.
نوریان در خصوص شهر حیدرآباد هند خاطرنشان کرد: شهر حیدر آباد هند دارای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سکنه مسلمان است که ۱۰ درصد آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند و همه ساله از اتباع هندی مسلمان به عنوان گردشگر مذهبی به کشور سفر می‌کنند که می‌توان بخش عمده‌ای از آنان را برای سفر تفریحی به اصفهان هدایت کرد.
وی با بیان اینکه پادشاهان سلسله قطب شاهیان در جنوب هند که اصالتا اهل همدان ایران بودند همزمان با دوره صفویه بوده و به نام شاهان صفوی ایران در منطقه سکه ضرب نموده‌اند، اظهار داشت: نوعی اشتراک تاریخی بین اصفهان و حیدرآباد وجود دارد که بستر خوبی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز