خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ایجاد امنیت، اجرای عدالت و نظارت بر اجرای قوانین وظیفه اصلی دستگاه‌های قضایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۲

دستگاه قضایی در استان و کشور ۳ وظیفه اساسی و حیاتی؛ ایجاد امنیت، اجرای عدالت و نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارد.

ایلنا: استاندار اصفهان در جلسه شورای قضایی استان اظهار داشت: بزرگ‌ترین ارگان نظارتی در هر استان منتسب به این شورای قضایی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور افزود: سازمان بازرسی به عنوان یک بازوی توانمند برای مدیریت استان، هر چقدر مقتدرانه‌تر عمل کند، دستگاه‌های اجرایی بهتر بر مدار قانون حرکت خواهند کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این شورا یک جلسه کاری مستحکم و جدی است، افزود: در خصوص بحثامنیت هیچ مفهوم جامعی از این لغت وجود ندارد و بیشتر احساس امنیت است که مطالبه شده و مصداق بارز این کلمه قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: مبحثعدالت به صورت کلی مفهومی ارزشی دارد که با رهنمود ارزشمند مقام معظم رهبری دراین خصوص دهه چهارم، به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری و این دو مبحثدر کنار هم مطرح شد.

وی مبحثنظارت بر اجرای قوانین را در به نتیجه رسیدن اهداف تدوین شده برای قانون مورد نظر و اجرای صحیح آن ضروری دانست.

مدیر ارشد استان اظهار داشت: معتقدم که قاضی باید برای قضاوت درست و عادلانه، از لحاظ مسائل رفاهی و امنیتی کامل باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های قضایی باید با کامل‌ترین امکانات مطابق با شأن و جایگاه قوه قضائیه باشد، افزود: امنیت قضاوت و قاضی حائز اهمیت است و باید برای قضاوت سیستم امنیتی تعریف شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: بخشی از قضاوت و برقراری عدالت وابسته به شئونات دستگاه قضایی می‌باشد که باید رعایت شود.

زرگرپور با بیان اینکه حل اختلافات بین دستگاه‌ها را استانداری به عهده گرفته است، تصریح کرد: بنابراین دستگاه‌ها در صورت بروز هر گونه اختلاف با یکدیگر، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز