خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان مطرح کرد:

در حوزه فرهنگ با مشکل و کمبود اعتبار مواجه نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۳

۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد که لازم است پس از این مدت؛ مدلی اجرایی از ایدئولوژی خود را در قالب تمدن نوین اسلامی به دنیا ارائه کنیم.

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از ابعاد تمدن سازی جمهوری اسلامی موفق بوده چراکه در حوزه‌های علم و فناوری، گفتمان دینی و فرهنگی موفق بوده‌ایم، اما مفاهیمی در این زمینه وجود دارد که مغفول مانده است گفت: درصدد ایجاد و هموار سازی مسیر تجلی تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از مطالبات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در شهر اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده؛ بابیان اینکه معماری و فضاسازی شهری و سبک زندگی شهری دو بعد منشور تمدن سازی است که به شهرداری مربوط می‌شود، بیان داشت: اتفاقات خوبی طی سال‌های گذشته در دوره‌های مدیریتی شهرداری صورت گرفته است که امتیاز فعالیت شهرداری اصفهان نسبت به دستگاه‌های اجرایی دیگرآن است که مدیران شهرداری اقدامات خود را در معرض دید شهروندان می‌گذارند تا شهروندان این فعالیت‌ها را مورد داوری قرار دهند.

وی با اظهار اینکه خیر و منفعت فعالیت‌های شهرداری باید به مردم برسد، گفت: هر مسئول جدید برای فعالیت در شهر اصفهان باید حرف تازه‌ای داشته باشد.

وی ضمن تاکید به این نکته که لازم است گرد وغباری که بر چهره اصفهانی نشسته پاک شود تا در هر کجا که نام پایتخت فرهنگی جهان اسلام برده می‌شود آن را به نیکی بشناسند افزود: معتقدیم اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای به منصه ظهور گذاشتن تمدن نوین اسلامی در کشور است، چرا که مردم اصفهان، مردمی فرهنگی و تمدن‌ساز هستند و استعداد خلق تمدن نوین اسلامی را دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه دغدغه ما خلق تمدن نوین اسلامی است، گفت: با توجه به ظرفیت اصفهان در زمینه هنرهای نمایشی همچون تئا‌تر امیدواریم در طول دو سال اصفهان را در زمینه این هنر به مرحله‌ای برسانیم که به عنوان قطب تئا‌تر کمدی در کشور شناخته شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم به تدریج و طی دوره زمانی قابل قبول اصفهان از نظر معماری نماد جمهوری اسلامی قرار گیرد که نیازمند زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در این زمینه هستیم و لازم است.

قاسم‌زاده؛ به کار گیری هنرمندان، اندیشمندان و کارگزاران را برای شکل دهی تمدن جدید در اصفهان لازم دانست و ادامه داد: اکنون کارگزاران شهرداری آماده فعالیت هستند تا با کمک گرفتن از اندیشمندان و هنرمندان بتوانیم تمدن اسلامی را در اصفهان خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمدن‌سازی یک حقیقت چند‌ بعدی است افزود: اصفهان در بعد سبک زندگی و معماری در راستای تمدن‌سازی در شهر ضعیف عمل کرده است و در حال حاضر مشکلاتی در این بعد وجود دارد و باید گفت در بعد سبک زندگی و معماری به شدت عقب هستیم.

این مسئول، با اشاره به وضعیت سبک زندگی و معماری شهر که باید در حوزه تمدن‌سازی مورد توجه قرارگیرد، اضافه کرد: ارتقای سبک زندگی مردم به ویژه در بعد اجتماعی از دغدغه‌های شهرداری اصفهان است و شهرداری اصفهان در راستای شناسایی مؤلفه‌ها و شاخصه‌های سبک زندگی در اصفهان فعالیت کند به همین جهت برنامه‌های شهرداری به صورت محله‌محوری در سطح شهر اجرا می‌شود تا بودجه‌هایی که در محلات سرمایه‌گذاری می‌شود، براساس اعتدال‌گرایی و نیاز‌های محلات باشد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان اعتبارات ویژه‌ای برای انجام برنامه‌های فرهنگی در محلات و مناطق محروم شهر اختصاص داده شده است، گفت: اجرای مباحثفرهنگی در سطح مناطق و محلات موجود در سطح شهر باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی از تهیه شناسنامه هر محله شامل جمعیت، میزان سواد مشاغل محلی، تنوع و شناسایی مسایل فرهنگی، معضلات و مشکلات در شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰۰ محله در شهر اصفهان وجود دارد که شناسنامه‌های آن‌ها بایستی تهیه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان؛ با بیان اینکه در حوزه فرهنگی با مشکل و کمبود اعتبار مواجه نیستیم و تنها مشکل این حوزه مهندسی فرهنگی است، ادامه داد: مسائل مختلفی در سطح محلات شهر وجود دارد و درصدد هستیم تا این با اجرای برنامه‌های مختلف معضلات و مشکلات محلات را برطرف کنیم.

وی با تاکید براینکه شهرداری برای کمک به هرمجموعه‌ای باید به صورت محله‌ محورعمل کند، گفت: از این پس طرح مسایل هر محله را با مردم آن در میان می‌گذاریم تا از آن‌ها برای حل مشکلات کمک خواهیم و در همین راستا کمک‌های بی‌حساب و کتاب مالی از چرخه شهرداری حذف می‌شود چرا که هر کمکی باید در راستای رفع مشکلات شهری باشد و بدین منظور شهرداری به شرط رفع یکی از معضلات محلات از کمک مالی به متقاضیان دریغ نمی‌کند.

این مسئول، با اشاره به اقدامات در حیطه بین المللی برای معرفی اصفهان به جهان گفت: با توجه به ظرفیت خواهرخوانده‌ها می‌توان با معرفی استعدادهای اصفهان را به خاستگاه گردشگری دنیا تبدیل کرد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری در نظر دارد که در برخی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر اصفهان به قطب ملی تبدیل شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال اصفهان دارای ظرفیت تئا‌تر کمدی است و باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تبدیل شدن تئا‌تر کمدی اصفهان به قطب ملی تلاش کنیم.

قاسم‌زاده، با اشاره به اینکه از سال ۹۳ به بعد ایده‌های شهروندان در رفع مشکلات شهری دخیل می‌شود، ادامه داد: از سال آینده هر دو هفته یکبار یکی از مسائل اصفهان روی مانتیور شهری اطلاع رسانی می‌شود و از شهروندان در رفع این مشکل کمک می‌خواهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهر به نام شعب بانک ایده فعال می‌شود و ایده هر فرد در این بانک ذخیره می‌شود که این انباشت نظرات می‌تواند مخزن قوی برای حل مسایل شهری شود.

وی بیان داشت: همچنین از میان تمامی ایده‌ها یک نفر به قید قرعه انتخاب می‌شود تا سفری به یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان داشته باشد و بهترین ایده‌ها نیز به شکل جداگانه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

قاسم‌زاده با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری در ایام‌الله دهه فجر امسال تاکید کرد: نصب ۱۰ هزار پرچم جمهوری اسلامی در می‌ادین، چهار‌راه‌ها و خیابان‌های اصلی، آذین‌بندی می‌ادین، پل‌ها و خیابان‌های اصلی شهر و فضا‌سازی میدان امام(ره) برای برگزاری مراسم روز ۲۲ بهمن از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های دهه فجر توسط این معاونت گفت: در این ایام به وضعیت روشنایی پارک‌ها، میدان‌ها، پل‌ها ساختمان‌هایی که توسط شهرداری نور‌‌پردازی شده، رسیدگی می‌شود همچنین پاک‌سازی، آماده‌سازی و نور‌پردازی آب‌نما‌ها و رفع خاموشی آن‌ها و گل‌کاری ویژه در باغچه‌ها و فلاور‌باکس‌های شهر نیز در ایام‌الله دهه فجر در اصفهان انجام می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: توزیع ۳ هزار پرچم برای تاکسی‌ها و راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن و چاپ و توزیع ۱۰۰ هزار پرچم کاغذی با موضوع پرچم نیز در ایام‌الله دهه فجر در اصفهان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به فضا‌سازی دوران پیروزی انقلاب اسلامی در میدان انقلاب توسط سازمان زیبا‌سازی و توزیع پرچم ایران و پوستر‌های مربوط به دهه فجر در خودرو‌های تاکسی گفت: همچنین در این ایام برنامه‌های افزایش ساعات کاری اتوبوس‌ها در سطح شهر و نظافت ویژه اتوبوس‌های فعال در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعال کردن ۷۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده در اصفهان در ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: سرویس‌دهی به مراسمات مردمی و محلات و سرویس‌دهی ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مردم در مراسم روز ۲۲ بهمن از برنامه‌های اتوبوس‌رانی در ایام‌الله دهه فجر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز