خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه کشور در جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد:

‌آزادی ۷۵ هزار زندانی ‌توسط ستاد دیه / ۲۰ هزار زندانی مهریه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۱

در جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۷۵ هزار زندانی کشور از سوی ستاد دیه کشور از زندان آزاد شدند.

ایلنا: مدیر عامل ستاد دیه کشور در مراسم جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در زندان مرکزی اصفهان، تشکیل ستاد دیه کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تا کنون ۷۵ هزار زندانی برگه آزادی خود را از طریق کمک‌های ستاد دیه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید اسد الله جولایی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد بر حسب اتفاق و بی‌پولی به زندان افتاده‌اند، افزود: البته به واسطه آزادی این تعداد زندانی ۷۵ هزار طلبکار هم به حق خود رسیدند و این در حالی است که در طول این مدت ستاد دیه ریالی را دست خود زندانی نداده و تماما توسط ستاد اجرایی و احکام قضایی این کمک‌ها به اولیای دم و طلبکاران، شکات و اولیای دم پرداخت شده است.

رئیس ستاد دیه کشور تصریح کرد: در سال گذشته باید برای آزادی ۹ هزار و ۲۶ زندانی، حدود ۹۰۰ میلیارد پول پرداخت می‌شد که ستاد دیه کشور با کمک چند ستاد دیه استان‌ها توانست بالای ۵۶ درصد گذشت شاکی بگیرد که این رقم معادل ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.

جولایی در ادامه به معضل بزرگ تصادفات و اجباری شدن بیمه خودرو‌ها اشاره کرد و گفت: این مشکل در سال ۸۷ توسط رای مجلس تصویب و اجرا شد.

وی ادامه داد: در سال ۸۷،۳۰ هزار و ۲۰۰ راننده به زندان‌ها افتاده‌ بودند که به واسطه اجرای این قانون مترقی از ۲۰ شهریور این مشکل بر طرف شد و این در حالی است که امروز آمار ۷۰ نفری راننده به یکی دو نفر در ماه رسیده است.

‌رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۵۰۰ راننده به دلایل مختلف در زندان‌ها به سر می‌برند، گفت: ۷ هزار و ۷۰۰ نفر زندانی دیگر به دلایل بدهکاری مالی، نفقه، مهریه، حوادثکارگاهی و دیه‌ غیر عمد و شبه عمد در زندان به سر می‌برند.

وی با تاکید به اینکه جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند، افزود: اکنون وقت آن است که توسط فامیل، هیئت‌ها و مجالس سخنرانی اهمیت دیون پرداخت مهریه را به داماد‌ها گوشزد شود.

جولایی با بیان اینکه در زندان طی دو سال اخیر ۲۰ هزار نفر برای شکایت مهریه در زندان هستند، تصریح کرد: میزان مهریه باید به اندازه توانایی پرداخت داماد باشد، چنانکه اگر عروس مطالبه کرد در توان پرداخت داماد باشد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به آمار ۲۰ هزار نفری کشته‌های تصادف در کشور اشاره و گفت: باید این امر توسط اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی و مطالبه بیمه‌نامه رعایت شود، چرا که ۳۰۰ هزار مصدوم ناشی از تصادف هم زیبنده کشور نیست.

*دولت ریالی به ستاد دیه کمک نکرده است‌

رئیس ستاد دیه کشور در بخشی از صحبت‌های خود در پاسخ به سئوالی در خصوص پرداخت وام به زندانیان با صراحت اعلام کرد که دولت ریالی به ستاد دیه نداده است و ستاد دیه هم با توجه به طرح‌های عمرانی و معیشت مردم در هیئت مدیره تصویب کرده است که کمکی از دولت دریافت نکند و فقط تسهیلات وام را دریافت کند.

وی در خصوص تعداد خیران در کشور گفت: نزدیک ۲۰ هزار نفر در کشور خیر وجود دارد که به زندانیان کمک می‌کنند.

*پرداخت مهریه بلاعوض نداریم‌

جولایی همچنین اضافه کرد: پرداخت مهریه بلاعوض تحت هیچ شرایطی دیگر پرداخت نمی‌شود، چرا که این امر به یک ضد فرهنگ تبدیل شده بود و برخی به صورت توافقی این رقم را می‌گرفتند که با تحقیقاتی که انجام گرفت اکنون این کمک فقط به صورت وام توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با تمام تلاش دستگاه قضا و قوه قضائیه انجام داده که زندانیان کمتر شوند اما اکنون ۲۳۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور داریم که ۵۰ درصد آن‌ها از معتادان و مجرمان مواد مخدر هستند که باید در زندان بمانند.

رئیس ستاد دیه کشور افزود: همچنین ۷ هزار و ۷۰۰ ‌بدهکار‌، جرائم غیر عمد و غیر کلاهبرداری داریم که بیشتر این افراد تازه وارد زندان شده‌اند.

وی در پایان ‌از هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی برای آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: نیکوکاران می‌توانند کمک مالی خود را برای آزادی زندانیان به حساب جاری جام ۷۴/۷۴ بانک ملی جام کشور از هر نقطه کشور واریز و یا به حساب بانک ملی شعبه طالقانی تهران ۱۵۵۵۵۰۰۰۰۰۰۴پرداخت کنند‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز