خبرگزاری کار ایران

مدیر بورس کالای ایران در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

معاملات آنلاین بورس کالا برای متقاضیان از ابتدای سال آینده / کمبود نیروی متخصص در بورس یک چالش مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۵

معاملات آنلاین بورس کالا برای خریداران و فروشندگان از طریق شرکت های کارگزاری از ابتدای سال آینده صورت می گیرد.

ایلنا: مدیر بورس کالای ایران که در راس هیات شرکت بورس کالای ایران به بازدید از تالار بورس کالای اصفهان و آشنای با ظرفیت های موجود به این استان سفر کرده بود، افزود: در این راستا تالار چند کالایی بورس کالا نیز مانند تالار بورس سهام تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین پناهیان، از حضور ۱۷۵ قلم کالا در تالار خرید و فروش بورس کالا خبر داد و گفت: ایجاد تالار چند کالایی به توسعه این بازار منجر می شود.

وی با اشاره به حذف تالار فیزیکی در بورس های معتبر جهانی گفت: در این راستا بورس کالا تلاش کرده که کارگزاران از طریق شبکه الکترونیک اقدام به خرید و فروش کالا کنند و شرکت با توسعه زیرساختهای مخابراتی شرایط برابری برای خریداران و فروشندگان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۱ الکترونیکی شدن شرکت های کارگزاری در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا ده میلیارد تومان در بخش زیرساخت های الکترونیکی این بورس سرمایه گذاری شده است.

وی تاکید کرد: سازمان بورس اوراق بهادار این شرکت را ملزم ساخته که از نظر ساختار امکان دسترسی برای همه خریداران و فروشندگان را فراهم سازد و در این راستا توسعه بورس های منطقه و شبکه آنلاین در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تهران تالار اصفهان از نظر امکانات بهترین تالار کشور شناخته می شود همچنین شرکت های کارگزاری که نماینده ای در استان های کشور داشته باشند از نظر رتبه بندی ارتقا می یابند.

پناهیان کمبود نیروی انسانی متخصص در عرصه بورس را یکی از چالش های این بخش برشمرد و گفت: در این راستا تلاش شده که دوره های بورس در استان های کشور برگزار شود و نیروی انسانی مورد نیاز شرکت های کارگزاری تامین شود.

وی ذات بورس را شفافیت عنوان کرد و گفت: بسط و گسترش بورس می تواند به شفافیت اقتصادی در کشور منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز