خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اصفهان تاکید کرد:

دولت یازدهم توجه ویژه ای به کانون های فرهنگی - هنری مساجد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۹۴

دولت یازدهم توجه ویژه ای به کانون های فرهنگی هنری مساجد دارد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جایگاه ویژه ای را برای این کانون ها قائل است.

ایلنا: مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار کانون فرهنگی - هنری در مساجد کشور فعال هستند.

به گزارش " ایلنا "، از اصفهان، حجت الاسلام " حمیدرضا سلیمانی " در دیدار با آیت الله سید ابولحسن مهدوی نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب گفت: بر اساس برنامه ی پنجم توسعه ضروری است در یک چهارم مساجد کل کشور کانون های فرهنگی - هنری فعال باشند.

وی افزود: استان اصفهان بیشترین تعداد کانون های فرهنگی - هنری مساجد را در سطح کشور دارا بوده و در بسیاری از زمینه ها پیشتاز و الگو می باشد.

وی همچنین گفت: طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن کریم در بیش از هفت هزار مسجد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام " حمیدرضا سلیمانی " افزود: کتابخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته و در خصوص تجهیز آنها به انواع امکانات، اقدامات لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی کتاب های کمک آموزشی به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد اختصاص می یابد که با توجه به فراوانی کانون ها در سراسر کشور امیدواریم اعضای کانون ها از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

در این دیدار آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنیاد خیریه حضرت المهدی(عج) از اوایل دهه هفتاد و با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی در اصفهان راه اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰۰ مرکز فرهنگی در سح کشور از حمایت های بنیاد المهدی برخوردار هستند، گفت: از این تعداد ۸۰۰ موسسه و کانون فرهنگی در سطح استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های فرهنگی و ارائه ی کتاب و اقلام فرهنگی از دیگر برنامه های بنیاد المهدی است که با توجه به شرایط تهاجم فرهنگی دشمن از تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

آیت الله مهدوی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد افزود: لازم است با برنامه ریزی جامع در فضای فرهنگی کشور نقش تاثیرگذاری کانون ها را بیشتر نماییم.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح نمود: کانون های مساجد در سطح استان اصفهان از قابلیت های خوبی برخوردار هستند و لازم است مورد حمایت های جدی قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز