خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با استاندار تاکید کرد:

برخی اقدامات عوام الناس، ضربه به اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۱

برخی اقدامات عوام الناس که باعثایجاد اختلاف می شود موجب ضربه به اسلام است، زیرا کسانی که عالم به زمان نیستند ولو تحصیلات زیادی هم داشته باشند، چون حقایق را نمی بینند به اسلام ضربه می زنند و مسیر حرکت به سوی وحدت را طولانی تر می کنند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با استاندار اصفهان در آستانه هفته وحدت خاستگاه اتحاد شیعه و سنی را اهل بیت(علیهم السلام) دانست و گفت: روش تقیه که توسط امام صادق(علیه السلام) طرح ریزی شد روش جالبی برای پایه ریزی اتحاد بین مسلمانان است و در این روش کلیه حرکات و رفتارهایی که باعثایجاد تفرقه می شود، به عنوان خط قرمز در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ آیت ا… " سید یوسف طباطبایی نژاد " گفت: خداوند در قرآن کریم از پیامبر(صلی الله علیه و آله) می خواهد تا اهل کتاب را به اتحاد دعوت کند و با دور گذاشتن اختلافات، به مشترکات اتکا کرده و در مقابل مشرکان بایستند.

وی با بیان اینکه مشترکات شیعه با سنی خیلی بیشتر از اهل کتاب است، افزود: علمای شیعه با اقتدا به ائمه اطهار(علیهم السلام)، نماز خواندن پشت سر اهل تسنن را جایز می دانند و این امر حاکی از آن است که اتحاد بین شیعیان و برادران اهل تسنن بر شرایطی که شیعه برای امام جماعت قائل شده، ارجح است.

آیت الله " طباطبایی " بر ضرورت اتحاد شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: در این برهه زمانی، دشمن مستأصل شده و به ویژه در مورد ایران به بن بست رسیده است و می بیند که محدود کردن ایرانیان باعثپیشرفت و حرکت رو به رشد آنها شده است لذا سعی در ایجاد اختلاف میان مسلمانان و در نتیجه سلطه بر آنها دارد.

وی بیداری اسلامی منطقه را دیگر دلیل خود برای لزوم وحدت مسلمانان برشمرد و خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلافات، سعی در تقویت اتحاد خود داشته باشند و با ایستادگی در مقابل دشمنان دین و خدا مانع از سلطه آنها بر کشورهای اسلامی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت را قدم خوبی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: ۱۲ ربیع الاول میلاد رسول اکرم(ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع به روایت شیعیان است لذا انتخاب میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بهترین بهانه برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز