خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد:

بهره برداری از اولین ساختمان انرژی سال آینده در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۷

ساختمان انرژی صفر(بدون کربن) در پارک زمزم منطقه ۱۳ اصفهان، سال آینده به بهره برداری می رسد.

ایلنا: اولین ساختمان انرژی صفر(بدون کربن) سال آینده در پارک زمزم در منطقه ۱۳ اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش " ایلنا "، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این باره گفت: ساختمان هایی که به ساختمان سبز و دوستدار محیط زیست با انرژیِ صفر معروف شده اند به گونه ای طراحی و احداثمی شوند که ایجاد کربن نکنند.

وی عنوان کرد: در این ساختمان برای تامین انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش از انرژی زمین گرمایی استفاده شده است. " رنجبر " گفت: در این ساختمان ها ار انرژی که درون زمین ذخیره می شود و در داخل لایه های خاک است، استفاده شده و با استفاده از سیستم ترمودینامیک میزان گرمای مورد نیاز در زمستان تامین و در تابستان نیز برای خنک کردن از این سیستم استفاده می شود.

وی با بیان این که برای تامین بخشی از انرژی گرمایی که در سیستم های گرمایشی این ساختمان نیاز است از سلول های فتو ترمیک استفاده می شود، تصریح کرد: آبگرمکن های خورشیدی نیز در این ساختمان نصب شده است.
" رنجبر " همچنین به استفاده از انرژی باد به صورت نمادین در این ساختمان اشاره کرد و اذعان داشت: در طراحی ساختمان، مولفه های معماری ایرانی و بادگیرهایی که در اصفهان و یزد وجود داشت مورد توجه قرار گرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان امکان بازیابی آب مصرفی در ساختمان را از دیگر ویژگی های این ساختمان دانست و ادامه داد: آبی که در این ساختمان مصرف می شود، بازیابی می شود و مجددا مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز