خبرگزاری کار ایران

محور فعالیت شهرداری اصفهان در هفته جمعیت؛

تعالی خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اسناد بالادستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۴۲

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: محور فعالیت شهرداری اصفهان در هفته جمعیت بر اساس اسناد بالادستی تعالی خانواده و جوانی جمعیت است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هادی سینایی اظهار داشت: یکی از تأکیدات اصلی در مدیریت شهری جدید و دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان که هم در برنامه‌ها و هم بودجه در نظر گرفته شده حوزه خانواده است.

وی ادامه داد: در یک سالی که گذشت در حوزه تعالی خانواده بخشی از اقدامات حول راهبرد حمایت از تشکل‌های مردمی بوده که در این حوزه‌ها فعالیت دارند؛ در سال ۱۴۰۱ از دویست سازمان مردم‌نهاد و تشکل فرهنگی که در حوزه‌های خانواده اقداماتی انجام می‌دهند حمایت شد و درمجموع بالغ‌بر حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد و مستقیماً به این مجموعه‌ها تعلق گرفت.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یک فراخوانی تحت عنوان «گام نو» با موضوعات حوزه تعالی خانواده، ازدواج جوانان، فرزندآوری و جمعیت بود.

وی تأکید کرد: مبحث جوانی جمعیت موضوع مهم و حیاتی برای کشور است، زیرا به تعبیر جامعه‌شناسان اگر به این مهم توجه نشود در چاله جمعیتی افتاده و دیگر قابلیت بازتولید جریان جمعیتی را نداریم.

سینایی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ جمعیتی کشور ما بسیار دچار آسیب شده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر هر خانواده حتی حداقل دو فرزند داشته باشد در سال ۱۴۳۰ رشد جمعیت متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: با نرخ جایگزینی ۲‌.۳ در سال ۱۴۳۰ دچار توقف رشد جمعیت و با بحران‌های بسیار زیاد دیگر مانند پیری جمعیت، بحران امنیتی، خدماتی، اداره کشور و بحران‌های متنوع دیگر مواجه می‌شویم.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان یادآور شد: اتفاقاتی که در نیمه دوم سال گذشته توسط این اداره در حوزه جوانی جمعیت دنبال شد بیشتر در حوزه مطالعات و برگزاری جلسات متنوع و اتاق فکر برای دستیابی به راهبرد شکافتن دقیق ابعاد جوانی جمعیت بود.

گفتنی است یک پژوهش کامل که حاصل مصاحبه با نخبگان و ساعت‌ها اتاق فکر است، در اداره امور اجتماعی شهرداری صورت گرفت و بر اساس آن پلنی طراحی‌شده که گره‌های ذهنی افراد در این حوزه احصا شد.

با ارتباط با گروه‌هایی علمی فعال اصفهان و سطح کشور در حوزه جوانی جمعیت سندی در حوزه جوانی جمعیت توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تنظیم‌شده که برای فعالیت هر نهاد فرهنگی نیاز است.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اعلام آمادگی مرده که این سند را در اختیار تمام افرادی که در کشور در این حوزه فعال هستند بدون هیچ چشم‌داشتی قرار دهد، چرا که باور دارند اهمیت جوانی جمعیت یک موضوع ملی بوده و برای کل کشور یک دغدغه است.

این سند، یک سند کلی راهبردها و تبیین مسئله جمعیت است و قابلیت ارائه به همه را دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز