خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی خبرداد؛

فولاد و صنایع معدنی محور جشنواره هفدهم شیخ بهایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۳۸

دبیر هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: معتقدیم صنایع بزرگ کشور نیاز به بازنگری دارند، به همین دلیل شعار امسال جشنواره نگاهی فن آفرینانه به صنعت و انتقال تکنولوژی به صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عبدالرضا کبیری در نشست خبری هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: لازم است بازنگری در صنایع بزرگ کشور رخ دهد، بر همین اساس دو شرکت صنعتی بزرگ کشور یعنی فولاد مبارکه و صنایع معدنی ایران را به این جشنواره دعوت کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و وضعیت کشور، در جشنواره امسال به فناوری های نوپدید و نوظهور توجه ویژه شده تا شاهد تحول در اقتصاد دانش بینان باشیم، چراکه منجر به ایجاد زمینه توسعه پایدار در کشور شده است.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری تصریح کرد: در این دوره تمرکز بر برقراری ارتباط بین فن آفرین و سرمایه گذار، شناسایی و معرفی مهارت های ارتباطی در بازار کار جهانی و معرفی فناوری های روز و کلان موثر در روند صنایع بزرگ و تاثیر گذار کشور است.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره تغییراتی داشته خاطرنشان کرد: فولاد  مبارکه و صنایع معدنی محور هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی هستند.

دبیر هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: معتقدیم صنایع بزرگ کشور نیاز به بازنگری دارند، به همین خاطر شعار امسال جشنواره نگاهی فن آفرینانه به صنعت و انتقال تکنولوژی به صنعت است.

کبیری اضافه کرد: امسال برای اولین بار جایزه ویژه مدیریت شهری را به همت شورای شهر اصفهان با محوریت آب، محیط زیست، آلاینده ها و پسماند که مرتبط با شهر هوشمند هستند در برنامه داریم و در این بخش127 طرح ثبت نام کرده اند.جایزه این بخش 500 میلیون تومان است.

عضو هیات علمی دانشگده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: در بخش طراحان کسب‌وکار جشنواره ۲۰۱ طرح و در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری ۲۹۶ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است بنابراین مجموع طرح‌های دریافت رسیده به این دوره از جشنواره به 497 طرح از ۲۸ استان می‌رسد.

وی افزود: در بخش طراحان کسب‌وکار سه برگزیده، در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری در ۲ زیرمجموعه شرکت‌های نوپا و شرکت‌های رشدیافته هر کدام ۳ شرکت و در بخش فن آفرینی صنعت ساز نیز یک منتخب وجود خواهد داشت. این در حالی است که در دوره هفدهم جایزه ویژه مدیریت شهری اصفهان برای فناوری‌های مرتبط با این حوزه در نظر گرفته شده و بر اساس آن ۳ طرح برتر هم در این بخش برگزیده خواهند شد.

کبیری با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی زمینه ساز اثرگذاری در اقتصادی دانش‌بنیان بوده است، گفت: در این دوره از جشنواره توجه به فناوری های نوپدید و نوظهور و همچنین شناسایی چالش‌ها و راهبردهای رشد کسب‌وکارها، معرفی مهارت‌های ارتباطی در بازار کار جهانی و کلان‌روندها در صنایع بزرگ کشور بیشتر مورد توجه است. در همین راستا جایزه نفر اول در بخش شرکت‌های رشدیافته ۲۰۰ میلیون تومان و بقیه برگزیده‌ها به ترتیب کمتر، در بخش طراحان کسب‌وکار ۱۵۰ میلیون تومان و فن آفرین صنعت ساز ۳۰۰ میلیون تومان است‌.

وی با اشاره به حضور میهمانان ملی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست تخصصی نیز با سخنرانی فیلیپ کاررا از پرتغال، کارگاه آموزشی حرکت به سمت بازارهای جهانی با یادگیری مهارت‌های نرم و دو نشست معرفی فناوری‌های روز در صنایع معدنی و فولاد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. در پایان نیز برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: به دلیل شرایط تحریم، تا این لحظه از داشتن سرمایه گذار خارجی برای طرح های برتر جشنواره شیخ بهایی محروم بوده ایم.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز