خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

کاربرد پیشرفت همراه با عدالت به توسعه معنای غنی‌تری داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۲

مردم در انتخابات ۲۴ خرداد به شعارهای دکتر روحانی که شامل اعتدال و عقلانیت، مردم گرایی واقعی و حل مشکلات اقتصادی کشور بود؛ رای دادند.

ایلنا: رسول زرگرپور در اولین جلسهٔ شورای اسلامی استان گفت: وظیفهٔ خود می‌دانم که با حمایت، همراهی و هم افزایی با شورا‌ها در جهت حل مشکلات استان گام برداریم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، در اولین جلسه شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت خاص و همیشگی خودشان دههٔ چهارم انقلاب را دههٔ پیشرفت و عدالت نامیدند.

وی با تاکید بر اینکه ایشان کلمهٔ توسعه را در این عنوان به کار نبرده‌اند، افزود: کاربرد پیشرفت همراه با عدالت به توسعه معنای غنی‌تر داده است و نشان دهندهٔ این است که با کاربرد همزمان پیشرفت در کنار عدالت می‌توان آیندهٔ کشور را تضمین نمود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بنام «حماسهٔ سیاسی - حماسه اقتصادی» تصریح کرد: در انتخابات ۲۴ خرداد حماسهٔ سیاسی اتفاق افتاد که شگفتی ساز شد و دنیا شاهد حضور حماسی مردم در صحنهٔ انتخابات بود.

استاندار اصفهان یادآور شد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد به شعارهای دکتر روحانی که شامل اعتدال و عقلانیت، مردم گرایی واقعی و حل مشکلات اقتصادی کشور بود؛ رای دادند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، حماسهٔ اقتصادی نیز امسال به منصه­ی ظهور برسد.

زرگرپور با اشاره به انتخابات همزمان ریاست جمهوری و دورهٔ چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: قانون شورا‌ها در زمانی که معاون عمرانی وزیر کشور بوده است، تنظیم شده و به تصویب رسیده است، لذا نسبت به شورا‌ها تعلق خاطر زیادی داشته و به همین دلیل از شورا‌ها حمایت ویژه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قانون شورا‌ها قانون جامعی است که اختیارات و وظایف زیادی را برای شوار‌ها قائل است، اظهار داشت: قانونگذار وظیفهٔ مهمی را در این ارتباط پیش بینی کرده است به طوری که برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی، وظایفی از طریق مردم به شورا‌ها محول شده است.

زرگرپور در ادامه خاطر نشان کرد: من به عنوان استاندار و نمایندهٔ عالی دولت در استان خود را موظف می‌دانم که از شورا‌ها حمایت کرده و با همفکری یکدیگر، کار‌ها را به پیش ببریم.

وی با بیان بر اینکه وظایف شورا‌ها بسیار مهم و اساسی است، تاکید کرد: وظایف و اختیارت شورای استان بررسی مسائل استان و ارائه پیشنهادات لازم در جهت رفع تبعیض است.

استاندار اصفهان نظارت بر حسن اجرای شورای عالی استان، همکاری با شورای برنامه ریزی و توسعهٔ استان و نظارت بر بودجهٔ شهرداری‌ها را از دیگر وظایف شورای‌های اسلامی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود رعایت دقیق قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: هرحرکتی باید در مسیر قانون صورت گیرد و شورا‌ها باید در جهت ایفای کامل وظایفی که قانون برای آن‌ها معین کرده است، تلاش کنند.

استاندار اصفهان افزود: شورا‌ها باید ارتباط عمیق با مردم داشته باشند و با ایجاد فضای همدلی، همراهی و آرامش برای مردم، برای حل مشکلات آنان بکوشند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا‌ها به لحاظ اینکه حاصل خرد جمعی جامعه می‌باشند، دارای صلاحیت هستند، افزود: کسانی که می‌خواهند در شورای استان قرار می‌گیرند باید دارای تجربه، تخصص و آگاهی بیشتری باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای استان باید وقت کافی را برای انجام وظایف محوله صرف نمایند، گفت: این افراد باید دارای روحیهٔ اعتدال و میانه روی باشد زیرا روحیه­ی اعتدال هم در اصول گرا و هم در اصلاح طلب تبلور پیدا خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه هیئت رئیسهٔ سنی شورای اسلامی استان انتخاب گردید و توسط هیئت رئیسه سنی و با آرای اعضای حاضر، آقای کیانی به عنوان رئیس شورای اسلامی استان و همچنین آقایان اکرامیان، محمدصالحی و الماسی به عنوان نمایندگان شورای استان درشورای عالی استان‌ها و آقای توکلی به عنوان نمایندهٔ شورای اسلامی استان در هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌ها انتخاب شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز