خبرگزاری کار ایران

۱۵ بند و ۶۰ راهکار روی میز داریم

استاندار: اصفهان، سرمایه گریز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۸۲

استان اصفهان در جذب سرمایه نه تنها جایگاه خوبی ندارد بلکه سرمایه گریز شده است و این در حالیست سایر استان ها در جذب سرمایه موفق تر عمل کردند.

ایلنا: استاندار اصفهان در نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی استان گفت: استان اصفهان در جذب سرمایه نه تنها جایگاه خوبی ندارد بلکه سرمایه گریز شده است.

به گزارش " ایلنا " مقام ارشد دولت در استان اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که در حالی که سایر استان ها در جذب سرمایه موفق تر بوده اند.

وی گفت: در ابتدای پذیرش مسوولیت خواستار آسیب شناسی از مسایل و مشکلات سرمایه گذاری در استان شدم که اتاق با توجه به اجتماع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بهترین مکان برای بررسی این آسیب ها بود.

" رسول زرگرپ " افزود: اتاق با تشکیل کارگروه ویژه و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد به بررسی موانع جذب سرمایه در استان پرداخت و آسیب شناسی لازم از ابعاد مختلف سرمایه گذاری انجام شد که ۱۵ بند به عنوان موانع جذب سرمایه گذاری و ۶۰ راهکار پیشنهاد و دستگاههای اجرایی مسوول نیز تعیین شد و همچنین مصوبات در قالب راهبردهای افزایش سرمایه گذاری در دو بخش استانی و ملی مورد پیگیری قرار می گیرد.

" زرگرپور " تاکید کرد: بسیاری از موانع یک شبه بوجود نیامده که یک شبه برطرف شود و نیازمند زمان برای حل این مسایل هستیم.

وی اظهار داشت: در مرحله اول موانع سرمایه گذاری را برطرف کنیم و در مرحله دوم سرمایه گذاری در استان را تسهیل کنیم و سرمایه گریزی استان را به جذب سرمایه تبدیل کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود نقش اتاق بازرگانی در سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان را نقش اول برشمرد و گفت: اتاق می تواند موانع را بهتر از بخش های دولتی شناسایی کند و راهکارهای اجرایی آن مطرح کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش مصارف بانک ها در استان اصفهان شد و گفت: سالانه بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان منابع در استان توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری جذب می شود ولی تنها ۲۰ درصد آن در استان مصرف می شود.

" زرگرپور " در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ جذب توریست در استان اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید فرهنگ پذیرش توریست در اصفهان نهادینه شود تا گردشگران از اصفهان خاطرات خوبی در ذهن داشته باشند.

وی تاکید کرد: اصفهان به شدت نیازمند فرهنگ تعامل و همکاری با گردشگران است و در این راستا باید همه بخش های اهم از دولتی و خصوصی با کمک مردم این فرهنگ را ایجاد کنند.

" زرگرپور " خاطر نشان کرد: استان اصفهان جزو معدود استانهایی است که هم میراثفرهنگی هم صنایع دستی و هم گردشگری را با هم دارد.

استاندار اصفهان پس از بررسی مسایل و مشکلات صدور کارت بازرگانی خواستار ارایه راه حل ۴۸ ساعته توسط معاونت برنامه ریزی استانداری در این زمینه شد.

رییس اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: در راستای شناسایی موانع سرمایه گذاری استان در بندهای پیشنهادی عمده ترین موارد با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی مطرح شده است.

" خسرو کسائیان " به تشکیل کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان اشاره کردو گفت: در نشست اتاق های بازرگانی منطقه چهار شامل اصفهان، کاشان، یزد، یاسوج، شیراز و شهرکرد بر تقویت صنعت گردشگری پنج استان منطقه چهار تاکید شد.

وی به سخت گیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تایید اهلیت متقاضی کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: جهت صدور و تمدید کارت بازرگانی اهلیت شخص متقاضی شامل حقیقی و حقوقی و تجاری بودن محل متقاضی به عهده اتاق بازرگانی و تعاون است ولی شاهد سخت گیری سازمان در این زمینه می باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز