خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

تخریب بخش مغز و اعصاب بیمارستان کاشانی به دلیل عمر بالای ساختمان/ کیفیت بالای راه‌های استان اصفهان نسبت به استان‌های همجوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۵۰

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بخش مغز و اعصاب بیمارستان آیت الله کاشانی به علت عمربالای ساختمان تخلیه و چند روز پیش تخریب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهزاد شاهسوندی اظهار داشت: اصفهان در گیر فرونشست است و برخی از ساختمان های دولتی که در مناطق درگیر فرونشست قرار دارند، بعد از بررسی در کمیته فرونشست و تایید بر خطرات احتمالی، مجوز تخریب دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بخش مغز و اعصاب بیمارستان آیت الله کاشانی به علت عمر 60 تا 70 ساله ساختمان، بعد از بررسی کمیته فرونشست و تایید مخاطره انگیز بودن آن، تخلیه و ظرف چند روز پیش تخریب شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه احداث بزرگ راه ها در سطح استان و تکمیل ساختمان های دولتی از جمله وظایف ماست خاطرنشان کرد: حوزه راه های استان اصفهان به لحاظ اینکه خود استان در مرکز کشور قرار گرفته و با حدود 8 استان دیگر همجوار و به نوعی اتصال دهنده است، دارای ترافیک حوزه راهی به شدت بالا بوده و از سوی دیگر حدود 10 تا 15 درصد حمل بار در سطح کشور در این استان انجام می شود.

وی تاکید کرد: احداث راه ها در اولویت و قریب به اتفاق راه های ارتباطاتی در استان اصفهان چهار خطه شده است؛ در اکثر محورهای برون استانی دو خطه هم پیمانکار فعال داریم و ممکن است روند کار به دلیل اعتبارات کند پیش برود، اما کل محورهای برون استانی ما باید چهار خطه شود.

شاهسوندی یادآور شد: در حال حاضر در این معاونت 26 قرار داد داریم که با مبلغ نزدیک به 500 میلیارد تومان در حوزه راه کار می شود که برای تکمیل این قرار داده ها به مبلغی حدود 750میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم تا به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغ شده به ما بسته به طول بالای 40 تا 50 کیلومتر جاده است افزود: مجبوریم راه های مورد نظر را بر اساس بار ترافیکی، تصادفات، سوانح و نقاط حادثه خیز به قطعات کوچک تر تقسیم کنیم و با تامین اعتبار پروژه را تکمیل و به سراغ قطعات بعد برویم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به در دست اجرا بودن 163کیلومتر راه سازی و 14 دهانه تقاطع غیر هم سطح در شمال و جنوب و شرق استان گفت: حدود 1767 کیلومتر راه داریم که به صورت دو خط حرکت دارند که راه رفت و برگشت اصلی و فرعی هستند؛ آنها را شناسایی کردیم و اولویت بندی و سطح بندی انجام دادیم که کدام باید زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه پروژه ها را به سه سطح تقسیم کردیم اذعان کرد: سطح یک اولویت اول با 422 کیلومتر است که باید چهارخطه شوند مثل محور چادگان و سمیرم. 1208 کیلومتر سطح دو و محورهایی هستند که با بهسازی و تعریض، ایمنی را برقرار تا تصادفات را کمتر کنیم. سطح سه راه های موردی با تردد کم حدود 316 کیلومتر هستند که با یک بهسازی و آسفالت سطحی تردد در آن آسان خواهد شد.

شاهسوندی گفت: تخریب ساختمان ها از دیگر وظایف ما ست و با توجه به وضعیت فرونشست در برخی از نقاط اصفهان، دستگاههای مختلف می پرسند این ساختمان قابل استفاده هست یا نیست؟ کارگروهی با محوریت استانداری برای این مورد تشکیل شده که دبیر خانه اش در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.

وی ادامه داد: در حوزه راه فعلا در بحث فرونشست خیلی مشکلی نداشتیم؛ نه در بحث سازه پل و نه راه؛ البته در محور مهیار در جاده شهرضا مشکلاتی داشتیم که با طرفندهایی که زده شد مهار شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به مسئولیت ساخت و تخریب ساختمان های دولتی اظهار داشت: امسال برای ساختمان مدیریت بحران اعتباری نگذاشتند، درحالیکه نیاز ما 10 میلیارد تومان است تا ساختمان به بهره برداری برسد.

وی افزود: کیفیت راه های استان اصفهان نسبت به تمام استان های همجوارش بهتر است و تلاش می کنیم با ایجاد بزرگراه و آزاد راه تصادفات رخ به  رخ را کم کنیم. نمی گوییم با احداث بزرگراه تصادفات به صفر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز