خبرگزاری کار ایران

در بازرسی از بازار اصفهان؛

به فروشندگان کالاهای فاقد علامت استاندارد اخطار داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۰

دربازرسی های انجام شده توسط بازرسان و کارشناسان اداره استاندارد در هفته گذشته از سطح بازار و مراکز عرضه محصولات در اصفهان به فروشندگان متخلف اخطار داده شد.

ایلنا: مدیر کل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس گزارش بازرسان و کار‌شناسان اداره استاندارد به صورت دوره‌ای و سرزده از سطح بازار بازدید به عمل آوردند گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها به فروشندگان کالاهای فاقد علامت استاندارد اخطار داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی ادامه داد: مطابق ‌ماده ۹ قانون استاندارد، هر‌گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها‌ بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب‌ تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم‌ محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

شفیعی گفت: بازرسان اداره کل استاندارد بدون اطلاع قبلی از سطح بازار بازدید می‌کنند و موارد عدم انطباق با استاندارد‌ها را به فروشندگان و بهره برداران آن‌ها کتباً تذکر می‌دهند که در صورت عدم توجه به اخطار‌ها و تذکرات پیگیری‌های لازم انجام شده و با عاملان تخلف به صورت جدی و قانونی برخورد و کالاهای بی‌کیفیت جمع آوری و طبق حکم محاکم صالحه به نفع دولت ضبط و معدوم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز