خبرگزاری کار ایران

مدیرگروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان:

۳۰۰شی باستانی و تاریخی از کورگان‌ها کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۵

۳۰۰شی باستانی و تاریخی در کاوش های باستانی از کورگان ها در استان آذربایجان شرقی کشف شد.

ایلنا: مدیرگروه باستان‌شناسی دانشگاه هنر اصفهان از کشف ۳۰۰شی باستانی و تاریخی در کاووش‌های باستانی از کورگان‌ها در منطقه جعفر آباد و طوعلی آباد سفلی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ایروانی افزود: سال ۱۳۸۹ کورگان در این منطقه از کشور کاوش شد که آثار فرهنگی بدست آمده عصر آهن ایران را نشان می‌دهد.

وی گفت: امسال جمعی از دانشجویان این دانشگاه به همراه جمعی از کار‌شناسان میراثفرهنگی دومین مرحله کاوش را بمدت ۴۵ روز و یک فصل باستان‌شناسی در این منطقه را انجام دادند که نتیجه آن کشف ۳۰۰شی تاریخی بود.

مدیرگروه باستان‌شناسی دانشگاه هنر اصفهان انواع اجساد، النگو و گوشواره، ظروف سفالی، اسکلت انسانی و حیوانی، انگشتر و انواع سنگ‌ها را از جمله آثار بدست آمده برشمرد و گفت: آثار بدست آمده از اجساد نشان دهنده اعتقاد پس از مرگ و اهمیت دفن هستند.

وی اضافه کرد: بدست آمدن آلت موسیقی از جنس لاک لاک پشت و مضراب آنکه از جنس استخوان است نیز نشان از مانوس بودن این مردم با موسیقی و اجرای مراسم خاص در تدفین است.

مسئول حفاری این طرح گفت: بدست آمدن گردنبندهایی از جنس صدف ارتباط تغذیه و معیشت این اقوام را با رودخانه ثابت می‌کند.

کورگان‌ها از جمله شیوه‌های تدفین است که بدون ارتباط با محوطه‌های استقراری شکل می‌گرفته است و این شیوه تدفین مربوط به اقوام کوچ رویی است که از هزاره اول تا چهارم در مسیر کوچ خود اقدام به خاکسپاری در گذشتگان می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز