خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد:

تلاشیم می‌کنیم سال آینده طرح احیای میدان امام علی(ع) به نتیجه برسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۷۱

طرح احیای میدان امام علی(ع) و پروژه مرکز همایش‌های بین المللی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای هستند که پروژه اجلاس سران یکی از طرح‌های فاخر است که اصفهان به آن نیاز داشته تا برای برگزاری همایش‌ها درشهر اصفهان مکان مناسبی وجود داشته باشد.

ایلنا: مدیران شهرداری اصفهان می‌گویند که طرح احیای میدان امام علی(ع) و پروژه مرکز همایش‌های بین المللی دو پروژه‌های فرامنطقه‌ای و شاخص در کلانشهر اصفهان هستند که به هر ترتیب تلاش می‌کنیم که این پروژه‌ها در اصفهان به اتمام برسند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، معاون عمرانی شهرداری اصفهان در این رابطه گفت: طرح احیای میدان امام علی(ع) و پروژه مرکز همایش‌های بین المللی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای هستند که پروژه اجلاس سران یکی از طرح‌های فاخر است که اصفهان به آن نیاز داشته تا برای برگزاری همایش‌ها درشهر اصفهان مکان مناسبی وجود داشته باشد.
علیرضا قاری قرآن ادامه داد: معاونت عمران شهری اجرای پروژه‌های متعددی شامل طرح‌های درون منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و ملی و شاخص را در دستور کار خود قرار دارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهر اصفهان و نیازاین کلانشهر به مرکز همایش‌های بین المللی تصریح کرد: با توجه به مرکزیت اصفهان در کشور، همچنین جاذبه‌های تاریخی فرهنگی این کلانشهر، احداثچنین مرکزی در اصفهان اجتناب ناپذیر است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان، با تاکید براینکه ساخت یک مرکز برای برگزاری همایش‌های مختلف در شهر اصفهان هر سال به دلیل در اولویت قرار نگرفتن به تعویق افتاد، بیان داشت: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران منجر به اولویت قرار گرفتن این طرح شد و تاکنون بسیاری از اقدامات آن انجام شده است.
قاری قرآن، با تاکید بر اینکه پروژه سالن همایش‌های بین المللی اصفهان با ویژگی‌های خاص خود جز افتخارات این شهر می‌شود، ادامه داد: این پروژه در سایت ۵۰ هکتاری شهید کشوری در پنج فاز سالن اصلی، سالنهای چندمنظوره، ویلاهای اختصاصی، هتل پنج ستاره، ساختمان‌های خدماتی و اداری در نظر گرفته شده است.
وی به احیای میدان امام علی(ع) به عنوان یک طرح فرامنطقه‌ای و شاخص اشاره کرد و گفت: میدان امام علی(ع) ۵.۷ هکتار است اما چیزی که پیش بینی شده بود در مرحله اول ۲.۷ دهم هکتار بود که حدود ۳ هکتار آن مربوط به پشت میدان می‌شود و همچنین آثار تاریخی باعثشده تا میدان بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان داده شود.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان افزود: اصلیترین ویژگی میدان امام علی(ع) مجاورت آن با مسجد جامع است که از قدیم دارای ارزش خاصی بوده و در اصل مرکز مسجد جامع است زیرا از قدمت بیشتری برخوردار است.
به گفته وی طبق سلسله اولین گام در احیای این میدان بحثزیرگذر‌ها بود، در فاز دوم میدان کنونی که شکل گرفت و فاز سوم و مرحله نهایی بحثجلوخان میدان است که قرار است به اجرا درآید.
قاری قرآن از تکمیل فاز دوم میدان سخن به میان آورد و یادآور شد: بخشی از آزادسازی‌ها انجام شده و بخشی از آن بحث‌های تجاری است که باید آزادسازی شود که در تلاش هستیم تا سال جاری آزادسازی‌ها انجام شود و سال آینده طرح را به نتیجه نهایی برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز