خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین تودیع و معارفه مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد:

اجرای طرحهای توسعه ای شرکت فولاد مبارکه مهمترین اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۳

از مهترین اقدامات در راستای افزایش ظرفیت فولاد کشوراکتشاف معادن جدید است، باید سرمایه گذاری لازم برای مشخص شدن میزان اصلی ذخائر معدنی کشور صورت گیرد.

ایلنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه باید با خودباوری برای تحقق حماسه اقتصادی مدنظر رهبر معظم انقلاب بکوشیم گفت: غرب اکنون به این نتیجه رسیده که با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، به منافع خودش ضربه زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ˈمهدی کرباسیانˈ در آیین معارفه مدیرعامل جدید فولاد مبارکه اصفهان افزود: استفاده از فناوری و سرمایه باعثپیشرفت و افزایش تولید ناخالص ملی می‌شود که اگر نگاهی به قبل داشته باشیم باید منافعی که در دوران تحریم‌ها به دست آوردیم را با خودباوری حفظ کنیم.

وی همچنین از سیاست جدید ایمیدروبرای انجام کارهای پژوهشی درباره کنترل آلودگی برای همه واحدهای صنعتی و معادن کشور سخن گفت و ادامه داد: امیدواریم مدیرعامل جدید شرکت فولاد مبارکه اصفهان طرحهای توسعه‌ای این شرکت را هر چه سریع‌تر به انجام برساند و سرمایه گذاری لازم در بخش توسعه را اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار دهند.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران افزود: برای حفظ رشد و بالندگی فولاد مبارکه باید طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در سطوح مختلف و در کل کشور تعریف و اجرا شود چرا که منحنی افزیش ظرفیت فولاد در جهان توقف ندارد به طوری که در سال ۲۰۱۳ یک و نیم میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شده است و ما نیز باید در برابر این ظرفیت حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از مهترین اقدامات در راستای افزایش ظرفیت فولاد اکتشاف معادن جدید است اظهار داشت: باید سرمایه گذاری لازم برای مشخص شدن میزان اصلی ذخائر معدنی کشور صورت گیرد.

وی از سیاست‌های دیگر ایمیدرو را افزایش اکتشاف معادن تا ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضرسطح اکتشاف معادن ایران ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است که امیدواریم رقم ۲۰۰ هزار کیلومتر در این بخش محقق شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: آمریکا توانسته است با فعالیت در حوزه اکتشاف معادن، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده و ۲۶ میلیون فرصت شغلی به دست آورد که ما نیز به عنوان یک کشور که راه مواصلاتی برای ۱۵ کشور(آسیای میانه) است باید بتوانیم ظرفیت‌های عظیمی را که در حوزه‌های مختلف داریم به دنیا معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران منابع غنی زیادی در حوزه انرژی و معدن دارد، گفت: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور تاکنون شناسایی شده و هنوز در این حوزه به ظرفیت کامل نرسیده‌ایم البته اگر در این راه با استفاده ازفناوری و سرمایه‌های جدید به پیشرفت برسیم افزایش تولید ناخالص ملی را محقق کرده‌ایم.

وی با اعلام جدید‌ترین طرح صنعتی در کشور که مربوط به پروژه فولاد سپید دشت(در استان چهارمحال و بختیاری) است اظهار داشت: این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم این طرح صنعتی تا نیمه دوم سال آینده افتتاح شود که با ظرفیت تولیدی۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن فولاد می‌توانیم به اهداف والایی در زمینه فولاد در کشور دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز