خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

امسال در صادرات محصولات فولادی رکورد می زنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۰۳

همایش تحلیل شرایط ذوب آهن اصفهان با حضور مدیرعامل و جمعی از مسئولین و کارشناسان ارشد شرکت در تالارآهن روابط عمومی برگزار شد.

ایلنا: سعد محمدی در این همایش طی سخنانی، شرایط کنونی ذوب آهن را مطلوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با همت تمام همکاران در مسیر خوبی قرار گرفته ایم که روند مثبت مالی شرکت نیز نشان دهنده این شرایط مطلوب است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی افزود: با وجود مشکلات بسیار ازجمله کاهش قیمت محصولات، ‌ رکود بازار و کاهش قیمت ارز که منجر به کاهش ارزش صادرات شرکت شده، در ۶ ماهه اول سالجاری ۵۳ درصدEPS) سود پیش بینی شده برای هرسهم) ‌ شرکت جهت سالجاری محقق شده که بسیار قابل تحسین است.

مدیرعامل شرکت، ‌ با اشاره به کاهش تدریجی مصرف انرژی که با برنامه ریزی دقیق حاصل شده و همچنین بهبود شرایط تولید گفت: در هشت ماهه اول سالجاری نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد ۷ و نیم درصدی در تولید داشتیم. پیش بینی ما این است که تا پایان سالجاری به رشد ۱۵ درصدی در تولید نسبت به سال گذشته برسیم که می تواند رتبه اول در افزایش تولید را برای ذوب آهن به هذ دمراه داشته باشد.

وی افزود: شرایط کنونی تولید در ذوب آهن نشان می دهد که در سال ۹۳ بدون هیچ گونه مشکلی می توانیم از تولید ۳ میلیون تن گذر کنیم. دکتر سعد محمدی با اشاره به ارزش ۱۱۳ میلیون دلاری صادرات محصولات شرکت از ابتدای سال تا کنون ابراز امیدواری کرد که در این زمینه نیز ذوب آهن بتواند صاحب رکورد جدیدی شود.

مدیرعامل شرکت در ادامه توصیف شرایط خط تولید به بهره برداری از ۷۲ سلول باطری شماره ۳ برای اولین بار، راه اندازی باطری شماره یک در دهه فجر، ‌ رکوردهای تولید در فولادسازی، آگلومراسیون و نورد اشاره کرد و افزود: در آذرماه میزان تولید نورد از ۲۵۰ هزارتن عبور می کند که یک رکورد جدید محسوب می گردد.

وی کاهش قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن را بسیار محسوس دانست و افزود: این مهم همچنان در اولویت های اصلی ماست و در این راستا پروژه های مختلفی از جمله استفاده از کک ریزه ها در دستور کار قرار دارد.

سعد محمدی با اشاره به کاهش قیمت محصولات فولادی و رکورد در این بازار گفت: در این شرایط صرفه جویی و بهره گیری از اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بسیار ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت ابراز امیدواری نمود که در بهمن ماه، بازار محصولات فولادی از رکود خارج شود و شرایط فروش ذوب آهن نیز بهبود یابد.

طلایی معاون مالی واقتصادی شرکت نیز در این همایش، ‌گزارشی از وضعیت مالی و نقدینگی ذوب آهن ارائه داد.

وی گفت: در ۶ ماهه اول سالجاری دارایی های جاری شرکت بیش از ۲۰ درصد رشد داشته درحالیکه بدهی های جاری ۱۰ درصد افزایش یافته است. این ارقام نشانگر رشد ۱۰ درصدی روند مالی ذوب آهن است.

طلایی با اشاره به طلب ۳۸۰۰ میلیارد ریالی ذوب آهن از صندوق بازنشستگی فولاد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۴۰ میلیارد ریال به صندوق بازنشستگی پرداخت شده است که این رقم در آبان ماه ۴۸ میلیارد ریال است و عمدتاً مربوط به هزینه های درمان بازنشستگان است.

معاون مالی واقتصادی شرکت در بخشی از سخنان خود از افزایش ۴۲ درصدی فروش و افزایش ۸۹ درصدی سود ناشی از عملیات شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته خبر داد و گفت: ‌خوشبختانه در ۶ ماهه اول سالجاری ۵۳ درصد EPS(سود پیش بینی شده برای هرسهم) ‌ شرکت جهت سالجاری محقق شده است که در مجموع نشان دهنده رشد روند وضعیت مالی در شرکت ذوب آهن اصفهان در مقایسه با شرکت هایی چون فولاد مبارکه و فولاد خوزستان می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز