خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خودرو نیرو محرکه استان اصفهان خبر داد:

حذف تحریم‌ها افزایش کمی و کیفی تولید خودرو را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۵۸

حذف تحریم‌های صنعت خودرو افزایش میزان تولید و بالا رفتن کیفیت خودرو را به دنبال خواهد داشت و قطعاتی مانند انژکتور‌ها، کنترلور‌ها و… که تا پیش از این امکان واردات مستقیم آن‌ها به ایران وجود نداشت از این پس آزادانه وارد می‌شود.

ایلنا: حذف تحریم‌های صنعت خودرو افزایش میزان تولید و بالا رفتن کیفیت خودرو را به دنبال خواهد داشت و قطعاتی مانند انژکتور‌ها، کنترلور‌ها و… که تا پیش از این امکان واردات مستقیم آن‌ها به ایران وجود نداشت از این پس آزادانه وارد می‌شود.
به گزارش ایلنا ازا اصفهان، رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بعضی قطعه‌ها که تحت تحریم‌ها بودند تا پیش از توافق از کشور چین وارد می‌شد، تصریح کرد: برداشتن این تحریم‌ها به طور مستقیم بر واردات قطعات خودرو که تنها توسط چند شرکت در بعضی کشور‌ها تولید می‌شود، تاثیر دارد.
ابراهیم احمدی اضافه کرد: این فرایند زمان بر است و شرکت‌های یاد شده ابتدا باید سفارش بگیرند که چند ماهی زمان می‌برد، امیدواریم تا بهمن ماه نتیجه حذف تحریم‌ها بر صنعت خودرو نمایان شود، البته احتمالا شاهد تاثیرات روانی این مسئله بر قیمت خودرو خواهیم بود.
این فعال صنعت خودرو با اشاره به اینکه به گفته وزیر صنعت، در سال ۹۲ صنعت خودرو معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شده است، گفت: حذف تحریم‌ها هزینه‌های تولید خودرو را پایین می‌آورد و باعثجبران مقداری از این ضرر می‌شود، اما به دلیل وجود این ضرر، کاهش قیمت خودرو را شاهد نخواهیم بود.
رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ایجاد اشتغال را از دیگر نتایج مثبت حذف تحریم صنعت خودرو دانست و افزود: با وارد شدن قطعه و افزایش تولید خودرو، قطعه ساز‌ها هم تولید بیشتری خواهند داشت و نیروهای تعدیل شده به کار بر می‌گردند.
احمدی در خصوص رفع تحریم‌های مربوط به حمل و نقل و بیمه گفت: حمل و نقل قطعه با وجود محدودیت‌ها، زمان بر بود و قیمت را هم افزایش می‌داد که با رفع این محدودیت‌ها امیدواریم طی ماه‌های آخر سال تغییرات مثبتی را در صنعت خودروی کشور شاهد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز